پرونده مرتضوی درحادثه کهریزک مفتوح است

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاين، علي مطهري، در نطق امروز خود با اشاره به اينکه پرونده مرتضوي در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه کهریزک همچنان مفتوح است تا آنجا که حکم قضاوت ایشان به منظور هموار شدن راه رسیدگی به این پرونده تعلیق گردید، افزود: از جناب احمدی نژاد می خواهم که به جای صدور حکم مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی برای آقای مرتضوی، با قوه قضائیه همکاری نموده راه رسیدگی به پرونده ایشان را هموار نمایند.

متن کامل نطق علی مطهری از این قرار است:
مشارکت خوب ملت ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایط ویژه جهانی کشورمان، از یک طرف نشان دهنده رشد اجتماعی و سیاسی این مردم است که در طول ۳۳ سال عمر جمهوری اسلامی به دست آمده و از سوی دیگر پیام روشنی برای غرب سلطه گر خصوصا آمریکا و اشغالگران قدس دارد که آنها با اراده ای پولادین برای حفظ انقلاب اسلامی مواجه اند و تحریم اقتصادی و تهدید نظامی آب در هاون کوبیدن است و مجبورند برای حل مسائل منطقه خاورمیانه و مسائل جهانی با ایران همکاری نمایند.
البته مسئولان اجرایی کشور مشارکت خوب مردم در انتخابات را به معنی درستی همه رفتارهای خود تلقی نکنند. مردم انتقادات زیادی از نحوه مدیریت اقتصادی و فرهنگی کشور و از نوع برخورد با منتقدان و معترضان دارند اما همواره برای حفظ اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد میدان می شوند تا پیام خود را به غرب زورگو برسانند.

از مردم فهیم و شریف تهران، ری، اسلام شهر و شمیرانات که با وجود این که نام اینجانب در هیچ یک از دو فهرست مشهور یعنی جبهه متحد اصول گرایان و جبهه پایداری وجود نداشت و تخریب گسترده و سازمان یافته ای نیز علیه من انجام شد رای قابل توجهی به این بنده دادند صمیمانه سپاسگزارم و این امر حاکی از آن است که تفکر و گفتمان «صدای ملت» که بر همه آرمانهای اولیه انقلاب اسلامی از جمله رعایت حقوق مردم بر حکومت و آزادی بیان تاکید دارد مورد استقبال مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران قرار گرفته است.

به عنوان نمونه ای از تخریبهایی که علیه بنده صورت گرفت یکی از آنها را ذکر می کنم:
در روزهای پنجشنبه و جمعه یعنی روز قبل از انتخابات و روز انتخابات که تبلیغات ممنوع است چند پیامک به طور گسترده در سطح حوزه انتخابیه تهران ارسال شد. یکی از آنها چنین است:
" مزخرفات علی مطهریِ عوضی در دانشگاه الزهرا: مقام عدالت بالاتر از ولایت است. ولایت فقیه یعنی استبداد و ولی فقیه یعنی مستبد، منتها ولی فقیه ما مستبد عادل است. لطفا شخصیت این مردک عوضی را به مردم نشان دهید. " در حالی که متن سخن من چنین بوده است:
این که می گویند ولایت بالاتر از عدالت است، حرف غلطی است و تفکر اشعری‌گری و بر ضد تفکر شیعه است. خدا هم بر اساس عدالت عمل می کند و بالاتر از عدالت نیست بلکه عین عدالت است. به تعبیر شهید مطهری عدالت مقیاس دین است نه دین مقیاس عدالت. آنچه عدل است خدا انجام می دهد نه آنچه خدا انجام می دهد عدل است. دو گروه برداشت غلطی از ولایت فقیه دارند، یکی روشنفکرانی امثال دکتر سروش که ولایت فقیه را به استبداد ظالم تفسیر می کنند و دیگر افراد و گروههای تندرو و افراطی که عملا ولایت فقیه را به معنی استبداد عادل می دانند، در حالی که ما ولایت فقیه را عاملی برای جلوگیری از استبداد دولتها می دانیم و آن را در تضاد با آزادی و دموکراسی نمی بینیم.

این کجا و آن پیامک موذیانه کجا؟! در همین جا از مقامات امنیتی و اطلاعاتی درخواست می کنم که منشا ارسال آن چند پیامک علیه اینجانب را به جامعه معرفی و مجازات نمایند.
این که مردم تهران، ری، اسلام شهر و شمیرانات واقعیت را از پس چندین پرده فریب و تخریب درک می کنند و پس از اجرای پروژه های مختلف علیه اینجانب، مانند رد صلاحیت در هیئت اجرایی، حذف نام من از فهرست جبهه متحد اصول گرایان در حالی که ۷ رای مثبت از ۱۲ رای را کسب کرده بودم و نیز پروژه تخریب جدی این بنده در ایام تبلیغات و پس از آن، باز هم رای قابل توجهی به اینجانب می دهند باید زنگ خطری برای انحصارطلبانی باشد که به جای آنکه در پی تنظیم فهرستی از کاندیداهای اصلح و تشکیل مجلسی قوی و کارآمد باشند دنبال تنظیم فهرستی هستند که به موجب آن آقای " الف " یا " ب " رئیس مجلس بعدی باشد. این یعنی خیانت به مردم و بازی با آرمانهای انقلاب اسلامی.

جبهه متحد اصول گرایان باید برای آینده ساز و کار درستی را طراحی کند. این که چند تن از اعضای ۷ + ۸ خود کاندیدا باشند و ابتدا برای خود رای گیری کنند و نام خودشان را در فهرست قرار دهند و سپس درباره رقبایشان تصمیم گیری کنند خلاف عدالت و اصول گرایی است.

مطلب دیگر این که از جناب آقای خاتمی به خاطر شرکت در انتخابات و تلاش برای آشتی دادن گروهی که با نظام قهر کرده اند تشکر می کنم. اساسا قهر با نظام معنی ندارد، همچنان که انسان با فرزند خود قهر نمی کند. قهر مصلحان جامعه با نظام یعنی باز شدن میدان برای افراد افراطی و تندرو و رخنه فرصت طلبان و افتادن انقلاب به دست نااهلان و به حاشیه رانده شدن انقلابیون اصیل و راستین، همان بلایی که به سر انقلاب مشروطه آمد و ستارخان ها و باقرخان ها در گوشه عزلت از دنیا رفتند و عین الدوله ها و ظل السلطان ها وزیر و وکیل شدند. کسانی از اصلاح طلبان که به طور فعال در انخابات شرکت کردند روش درست تری را نسبت به آنها که به طور کمرنگ شرکت کردند اتخاذ نمودند. اگر کسانی مطالباتی در ارتباط با حوادثپس از انتخابات سال ۸۸ از نظام داشتند باید از راه خودش وارد می شدند نه از راه شرکت نکردن در انتخابات و میدان را به حریف واگذار کردن و به نوعی در جهت خواست دشمن حرکت کردن.
ما هیچ مرز و دیواری میان اصول گرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل قائل نیستیم و این دیوار کشی ها را ترفند عده ای می دانیم که خودشان هیچ هنری ندارند و می خواهند رقیب خود را از میدان به در کنند و مثلا با نام اصول گرایی بارها وارد مجلس شوند.

مسئله دیگر مسئله سئوال از رئیس جمهور است که قرار است روز یکشنبه یا سه شنبه آینده رئیس جمهور محترم در صحن علنی مجلس حاضر شوند و به سئوالات پاسخ دهند. البته جای این پرسش از هیئت رئیسه محترم مجلس هست که چرا این حضور در همین هفته که فرصت قانونی است انجام نمی شود. نکته قابل ذکر این است که چرا روزنامه دولتی ایران این مقدار علیه این حق قانونی ملت جوسازی می کند. چرا این قدر از موضوعی که صرفا یک پرسش و پاسخ و یک گفتگو است و قطعا موجب حسن تفاهم بیشتر مجلس و دولت و آقایی بیشتر مردم خواهد شد می هراسد؟ به مدیران روزنامه ایران توصیه می کنم که یک مسئله ساده را تبدیل به یک مسئله جنجالی نکنند و اخلاق اسلامی را رعایت نمایند. ما همه باید در ارائه بهترین خدمات به مردمی که مانند روزِ انتخابات به انقلاب یاری می رسانند با هم همکاری داشته باشیم، در مهار گرانی و تورم و حفظ ارزش پول ملی و درست اجرا شدن قانون هدفمند سازی یارانه ها و اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی کشور، یعنی همین اموری که در طرح سوال از رئیس جمهورمطرح شده است دست به دست هم دهیم واین معضلات را برطرف نموده زندگی آسان برای مردم خود فراهم آوریم.
از دولت محترم به خاطر قطع فروش نفت به انگلیس و فرانسه که موجب حفظ عزت ملت ایران شد سپاسگزارم.

از رئیس جمهور محترم تقاضا می کنم در تصمیم خود مبنی بر انتصاب آقای سعید مرتضوی به مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی تجدیدنظر کنند چراکه پرونده ایشان در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه کهریزک همچنان مفتوح است تا آنجا که حکم قضاوت ایشان به منظور هموار شدن راه رسیدگی به این پرونده تعلیق گردید. از جناب احمدی نژاد می خواهم که به جای صدور حکم مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی برای آقای مرتضوی، با قوه قضائیه همکاری نموده راه رسیدگی به پرونده ایشان را هموار نمایند و به گونه ای عمل ننمایند که جامعه احساس تبعیض میان مقامات دولتی و مردم عادی داشته باشند، چنانکه در موضوع بازپرسی از معاون اول رئیس جمهور در محل دفتر ایشان و نه در دادسرا، چنین احساسی برای مردم پیدا شد.
مطلب آخر اهمیت بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست که رهبر گرامی انقلاب از همان ابتدا به آن پی بردند و زمانی که بسیاری در حال تردید و حیرت بودند ایشان حمایت جدی از آن نمودند و حتی سقوط دیکتاتور مصر در آینده نزدیک را پیش بینی کردند و بر تاثیر متقابل انقلاب اسلامی ایران و نهضت های منطقه تاکید نمودند. در واقع اکنون خط مقدم جبهه نبرد آمریکا و اسرائیل با ایران به مرزهای خاورمیانه و شمال آفریقا منتقل شده است. لذا حمایت جدی ما از این نهضتها لااقل یک واجب عقلی است.
سخنان آتشين رهبر انقلاب درباره بيداري اسلامي كه در مردم منطقه تاثير بسزايي داشته است انسان را به ياد سخنان سيد جمال الدين اسدآبادي، سلسله جنبان نهضتهاي اسلامي در صدوپنجاه سال اخير مي اندازد. در اين زمينه دولت و مجلس وظيفه سنگيني دارند.