سرنوشت کمیسیون جهاد اقتصادی چه شد؟

به گزارش فارس، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند امسال اظهار داشت: این انتخابات فصل نوینی در نمایش مدل مردمسالاری دینی را به جهانیان نشان داد و علیرغم آتشریزی سنگین رسانههای معاند و استفاده نظام سلطه از همه ظرفیتها اعم از تهدید، تحریم و جنگ روانی، مردم ایران با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری سیلی محکم خود را به گوش دشمنان نواخت.

این نماینده مجلس ادامه داد: این انتخابات نشان داد ملت بزرگ ما در کلاس بصیرت‌افزایی رهبر انقلاب درس‌های فراوانی آموخته و اینک تراز فهم سیاسی اجتماعی آنها در عالیرترین سطح، قدرت به چالش کشیدن همه ترفندهای دشمنان را دارند.

سلیمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ملت ایران به وظیفه خود عمل کرد لذا مسئولیت‌شناسی مسئولین اقتضا می‌کند از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به این ملت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیروز این انتخابات ملت ایران و مدیر صحنه این حماسه شکوه آفرین مقام معظم رهبری است، گفت: هیچ کس حق ندارد این امتیاز را در سبد خود گذاشته و با این چماق از یک سو فضا را غبارآلود کرده و از سوی دیگر با سهم‌خواهی ذائقه ملت را تلخ کند.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: همگان باید هشدار رهبر انقلاب را که فرمودند " مبادا کلاهی که بر سر شکست خوردگان انتخابات ۸۸ رفت، بر سر بازندگان این انتخابات نیز برود " مورد توجه قرار داده و با پرهیز از سخنان احساسی آب به آسیاب دشمن نریخته و موجب ناامیدی مردم نشویم.

سلیمی با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۱ تاکید کرد: مجلس باید با دقت در مفاد لایحه بودجه ارتباط منطقی بین این لایحه و اسناد بالادستی را به درستی تبیین کند و نگاه مجرد به این لایحه قطعا آسیب‌زا بوده و کشور را دچار روزمرگی در عرصه‌های مختلف می‌کند.

وی ادامه داد: بی‌شک اصلاح رویکردها در بخش‌های درآمد و هزینه، بودجه‌های تملک‌داریی، کوچک سازی دولت، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح نظام مالیاتی، افزایش قدرت پول ملی، نگاه جدی به بخش فرهنگ، افزایش بودجه تحقیقات و پژوهش و حمایت جدی از تولید و… باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده محلات در مجلس از دولت خواست در اجرای بخش دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به نحوی عمل کنند که اقشار آسیب‌پذیر، فقرا و مستمندان در اداره امور زندگی خود دچار مشکل نشوند.

سلیمی با اشاره به ارزیابی رفتار دستگاه‌ها در سال جهاد اقتصادی گفت: ارزیابی این رفتارها، آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف می‌تواند زنگ هشدار را برای ما به صدا درآورد.

وی با طرح این سؤال که چه کسانی از ابتدای سال با حاشیهسازیهای مختلف موانعی برای تحقق این شعار ایجاد کردند؟ یادآور شد: راستی سرنوشت کمیسیون ویژه مجلس در این راستا چه شد و چه اقدام عملی در این میدان انجام داد و آیا دولت از تمام توان خود برای تحقق شعار سال جهاد اقتصادی استفاده کرد؟