زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم

به گزارش ایسنا، وزير كشور زمان برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس نهم را اوايل ارديبهشتماه عنوان كرد و گفت: پس از اينكه به شكايات انتخاباتي رسيدگي شود و صحت انتخابات به تاييد شوراي نگهبان برسد، مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

مصطفی محمدنجار در گردهمایی " ارزیابی عملکرد ادارات کل ثبت احوال در سال ۹۰ "، با اشاره به نقش مهم این سازمان در برگزاری انتخابات اخیر اظهار کرد: ملت ایران در این انتخابات ثابت کرد که دشمن نمی‌تواند کاری کند و سیلی محکمی به گوش دشمنان نواخت.

وی با بیان اینکه " مردم ایران ثابت کردند که ولایت‌مدار هستند و از مقتدای خود پیروی می‌کنند "، به وظیفه ثبت احوال در انتخابات مجلس اشاره، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال شبانه‌روزی برای برگزاری این انتخابات تلاش کرد و با اقداماتی که انجام شد از صدور رای مجدد جلوگیری کرد.

نجار خاطرنشان کرد: مقرر شده است که بعد از برگزاری این انتخابات، سیستم مخابراتی نیز زیرساخت‌های خود را تقویت کند تا تجربه‌ای که در این انتخابات حاصل شد، در انتخابات ریاست جمهوری آینده به شکل بهتری پیاده شود.

وزیر کشور به اتصال کل ۴۷ هزار شعبه اخذ رای به پایگاه وزارت کشور اشاره کرد و گفت: به این ترتیب برای نخستین بار شماره ملی در برگزاری انتخابات کاربردی شد.

وی با اشاره به نقش پایه‌ای سازمان ثبت احوال در کشور اظهار کرد: انتخابات اخیر برای این سازمان یک فرصت بود که در ارتقای جایگاه این سازمان موثر است.

نجار به دیگر خدماتی که سازمان ثبت احوال ارائه می‌کند اشاره و عنوان کرد: احراز تابعیت ایرانی و نیز آمارهای مربوط به تحولات جمعیتی کشور در کنار مسئولیت‌های مهمی همچون پروژه کارت هوشمند ملی بر عهده این سازمان است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به منظور برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی، یادآور شد: در چهارده حوزه انتخاباتی که شعب الکترونیک اخذ رای برپا شده بود، شمارش آرا در مدت زمان ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای به سرانجام رسید.

وي در اين همايش ضمن تقدير از رييس سازمان ثبت احوال و برخي مديران برگزيده اين سازمان با اهداي لوح، سامانه تلفن گوياي سازمان ثبت احوال به شماره ۱۵۱۰ را نيز افتتاح كرد.