موشک‌های ایران به لندن می‌رسد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم در حالی که باراك اوباما رييس جمهور آمريكا این دور از مذاکرات را به مثابه فرصتي ديپلماتيك براي فرونشاندن آتش بحران ارزيابي كرد، آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه - که در مبادله سوخت نمره منفی گرفته بود و باعث شکست مذاکرات وین شد - در جديت ايران در مجال مذاكره ابراز ترديد كرد.

در این میان یاکوف امیدرور رییس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در اظهارنظری عجیب، ضمن استقبال از این گفت‌وگوها درباره احتمال شکست آن هشدار داد؛ اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این میان وارد فاز دیگری شد و هشدار داد که ایران در حال ارتقا دادن موشک‌هایی با قابلیت هدف قرار دادن لندن – نه هیچ پایتخت اروپایی دیگر - است. این خبرسازی که در راستای نظامی‌ جلوه‌دادن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان قلمداد می‌شود حرکتی حساب شده در ادامه خبرسازی‌های چندماهه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش کامرون هشدار داد ایران در حال ارتقا دادن موشک هایی با قابلیت هدف قرار دادن لندن است و رویکرد تهران در تلاش برای دستیابی به بمب اتمی تهدیدی مستقیمی برای انگلیس به شمار می رود.

روزنامه انگلیسی " دیلی میل " امروز نوشت هشدارهای کامرون به مثابه نخستین هشدار یک مسوول انگلیسی درباره توانایی احتمالی ایران برای حمله مستقیم به انگلیس به شمار می‌رود و به منزله نزدیک کردن انگلیس به جنگ با ایران محسوب می‌شود.

به نوشته دیلی میل، کامرون به کمیسیون ارتباط در پارلمان انگلیس ابلاغ کرد که دولت ایران در پی ارتقا بخشیدن به موشک‌های قاره پیماست. البته نخست‌وزیر انگلیس طبق معمول این ادعاها نتوانست دلیل محمکی ارائه کند و به گفته کارشناسان سخنان این مقام انگلیسی از همان جنس اطلاعاتی است که برای مدت ۱۰ سال است می‌گوید ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای می‌باشد.

در حالی که دیوید کامرون تلاش می‌کند برنامه هسته‌ای ایران را به صورت مستقیم با امنیت ملی این جزیره مرتبط کند – این استراتژی چندی پیش توسط رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلیس MI۶مطرح شده بود - باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که دور جدید گفت و گو میان ایران و گروه ۵ + ۱ فرصتی دیپلماتیک برای فرونشاندن آتش بحران در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است و روند کوبیدن بر طبل جنگ را کاهش می دهد.

اما نخست‌وزیر جنگ‌طلب فرانسه سخنان همتای انگلیسی خود را به صورت دیگری بیان کرد تا از هم‌اکنون بر عزم پاریس برای به شکست کشاندن دور جدید مذاکرات با ایران تاکید کند. " آلن ژوپه " امروز در احتمال به ثمر نشستن گفت‌وگوها میان قدرت‌های بزرگ و ایران ابراز تردید کرد و گفت: تهران هنوز در خصوص آینده برنامه هسته‌ای خود هنوز از جدیت لازم برای گفت و گو برخوردار نیست!!

وی در مصاحبه با تلویزیون " ای تیله " فرانسه به صورت رسمی استراتژی پاریس در قبال تهران را ترسیم کرد و مدعی شد: ایران هنوز دوچهره دارد به همین سبب معتقدم که باید در زمینه تحریم‌ها کاملاً قاطعانه عمل کنیم و آن را بهترین گزینه برای جلوگیری از گزینه نظامی می‌بینم زیرا گزینه نظامی عواقبی نامعلوم در پی خواهد داشت.

" یاکوف امیدرور " رییس شورای امنیت ملی اسراییل نیز از نزدیک بودن ازسرگیری گفت‌و‌گو میان ایران و کشورهای ۵ + ۱ ابراز خرسندی کرد اما در عین حال درباره احتمال شکست این گفت و گوها هشدار داد و گفت: اگر به جای گزینه نظامی، گزینه جایگزینی وجود نداشته باشد، ایرانی ها از برنامه هسته‌ای خود دست نخواهند کشید. استقبال این مقام صهیونیست از مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ در حالی صورت می‌گیرد که نخست‌وزیر این رژیم در مذاکره با رئیس جمهور آمریکا نتوانست وی را قانع به برافروختن جنگی تازه در منطقه کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو با باراک اوباما در کاخ سفید مدعی شد این دیدار در فضایی بسیار خوب برگزار شد. میان رهبران اسراییلی و آمریکایی روابط کاری بسیار خوبی برقرار است اما از لحاظ موضوعی اختلاف رویکرد وجود دارد. این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های این رژیم در گزارش‌های امروز خود از عصبانیت شدید نتانیاهو پس از خروج از کاخ سفید خبر دادند، به خصوص اینکه نخست‌وزیر جنگ‌طلب اسرائیل موفق نشده بود یک‌بار دیگر سربازان آمریکایی را قربانی منافع تل‌آویو کند، درست مانند حمله نظامی آمریکا به عراق و کشته شدن هزاران نظامی آمریکایی در این کشور.

امیدرور که در دیدار اوباما و نتانیاهو حضور داشت، افزود: خطر ایران برای اسراییل نزدیک و برای آمریکا دور است. آمریکا قدرتی بزرگ است و ما در عین اینکه کشوری! قوی هستیم اما قدرتی بزرگ به حساب نمی‌آییم به همین سبب به مفهوم فرصت‌ها و جدول‌های زمان‌بندی به گونه دیگری می‌نگریم.

سخنان این مقام صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که منابع آگاه از ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل خبر می‌دهند. این کمک‌ها که در حوزه بمب‌های ضد استحکامات می‌باشد، تل‌آویو را مجهز به بمب‌های فوق سنگینی می‌کند که تنها در زرادخانه ویرانگر آمریکا قابل مشاهده است.

این موضع‌گیری‌ها علیه ایران در حالی ادامه دارد که کشورمان موفق شده در ادامه توانمندسازی داخلی خود، آخرین تکنولوژی‌های صنعت هسته‌ای را هم بومی سازی کرده است و به نظر نمی‌رسد که مقامات ایرانی بخواهند در این دور از مذاکرات در مورد تعلیق غنی‌سازی صحبت کنند. آنچه که منابع آگاه در مورد این مذاکرات گفته‌اند، طرح موسوم به گام به گام است که این‌بار مبتکر آن روسیه است و این کشور به همراه چین از برنامه هسته‌ای ایران به دلیل ماهیت غیرنظامی آن حمایت می‌کنند.