فرود اضطراری هواپیمای آمریکایی در فرودگاه امام + تکمیلی

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،اين هواپيماي مسافربري که از دوحه قطر عازم استانبول ترکيه بود هنگامي که بر فراز مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران قرار داشت به علت اتمام سوخت در تماس با برج مراقبت فرودگاه مهر آباد درخواست فرود اضطراري کرد.

مسئولین برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در استعلام های صورت گرفته متوجه می شوند که این هواپیما در اجاره شرکت ماهان است اما به دلیل اینکه نام آمریکا را بر بدنه خود داشته است به آن اجازه فرود نمی دهند.

این هواپیمای آمریکایی سپس به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) تغییر مسیر می دهد و علت فرود اضطراری را تمام شدن سوخت اعلام می کند و مسئولان برج مراقبت فرودگاه امام خمینی(ره) اجازه فرود را صادر کردند.

پس از فرود اضطراری این هواپیما در ساعت ۲۰:۰۵ به وقت تهران، در حالی که مسافران داخل هواپیما حضور داشتند سوخت گیری صورت گرفت تا هواپیمای آمریکایی پس از مدتی فرودگاه امام را این بار به مقصد شارجه ترک گوید.

شایعه یا واقعیت؟!
در پی خبر فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه امام؛ ساعاتی پیش محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، ضمن تکذیب فرود و سوخت‌گیری هواپیمای آمریکایی در فرودگاه امام " ره‌ "، اظهار داشت: بحثفرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه امام «ره» و سوخت‌گیری آن از اساس شایعه و کذب است.
وی ادامه داد: هواپیمای مزبور یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است که با مجوز سازمان هواپیمایی کشور خریداری و برای الحاق به ناوگان هواپیمایی کشور و انجام مراحل نقل و انتقالات اسناد در فرودگاه امام «ره» فرود آمده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن تأکید بر اینکه هواپیمای مورد بحثحدود ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته از یکی از شهرهای ترکیه عازم ایران و در فرودگاه بین‌المللی امام «ره» فرود آمده است، گفت: حالا اینکه شایعه دور از ذهن آمریکایی بودن این هواپیما از کجا و چرا شکل گرفته است بحثی است که جای تأمل دارد.

وی خاطرنشان کرد: خبر صحیح اینکه شرکت هواپیمایی ماهان مطابق مجوز سازمان هواپیمایی کشور و قراداد‌های فی‌مابین با یکی از کشورها، هواپیمایی را خریداری و وارد کشور کرده است تا مراحل ثبت اسناد و انتقال مالکیت آن به ایران طی شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انجام مراحل اداری این هواپیما نیز به چرخه ناوگان هوایی ایران خواهد پیوست، تصریح کرد: مطابق برآوردهای صورت گرفته حدود دو هفته زمان نیاز است که بروکراسیهای اداری و ثبتی هواپیمای مزبور طی شده و آماده قرار گرفتن در مسیر پرواز شود.