شيمون پرز روز پنج شنبه (۱۸ اسفند، ۸ مارس) در سخنراني خود خطاب به يهوديان لس آنجلس در هتل بورلي هيلتون گفت، تحريمهاي اقتصادي اولين اقدام براي اعمال فشار روي ايران بودند تا اين کشور از برنامه انرژي هستهاي خود دست بکشد.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها در مورد کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، لیبی و اوکراین نتیجه داد، افزود: " فکر می‌کنم که ما باید ابتدا تحریم‌ها را امتحان کنیم و سپس بررسی می‌کنیم{که در مورد برنامه انرژی هسته‌ای ایران چه کاری انجام دهیم}. "

پرز در ادامه گفت: " اگر باید انتخاب کنیم، بگذارید با{گزینه‌های} غیر خشونت‌بار آغاز کنیم و به صراحت کامل بگوییم(که) تمام گزینه‌ها روی میز است. "

رئیس رژیم اسرائیل سپس گفت، اگر اسرائیل قصد دارد که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، نیازی نیست که{در مورد این مسئله} به طور علنی بحثکند.

شیمون پرز ۴ مارس ایران را به برنامه‌ریزی برای سلطه بر کل منطقه خاورمیانه و کنترل ذخایر اقتصادی آن متهم کرد.

وی در یکی از نشست‌های کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل(آی‌پک)، افزود: " هدف ایران کنترل خاورمیانه است تا بتواند بخش بزرگی از اقتصاد جهان را در دست بگیرد. این کشور باید متوقف شود و متوقف خواهد شد. "

ادعاهای رئیس رژیم اسرائیل در مورد پیروز شدن در جنگ احتمالی با ایران در حالی مطرح شده است که این رژیم در سال ۲۰۰۸ جنگی ۲۲ روزه را علیه نوار پرجمعیت غزه تحمیل کرد که به دنبال آن ۱۴۰۰ فلسطینی شامل دست کم ۳۰۰ کودک جان خود را از دست دادند.

با این حال، جنبش حماس به رژیم تل آویو اجازه نداد که در این جنگ به اهداف اعلام شده خود مبنی بر از بین بردن جنبش مقاومت فلسطین دست پیدا کند.

مبارزان جنبش مقاومت حزب الله لبنان نیز از این کشور در مقابل تجاوزگران اسرائیلی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ دفاع کردند و اسرائیل ناچار شد که بدون رسیدن به هیچ یک از اهداف خود، از لبنان عقب‌نشینی کند.

تهران به طور مکرر ادعای کشورهای غربی را مبنی بر این‌که ایران تحت پوشش برنامه انرژی هسته‌ای خود به دنبال تولید سلاح اتمی است، رد کرده است.

ایران همچنین می‌گوید، هرگونه حمله احتمالی نظامی به مراکز هسته‌ای این کشور با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد و تاکید کرده است که با وجود بازرسی‌های دقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این آژانس هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای تهران به سمت اهداف نظامی پیدا نکرده است.
منبع: پرس تی وی