به گزارش افکارنیوز، فرهاد تجری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اعلام کرد: شکل و شیوه اداره کشور بهگونهای است که باید همه به هم برای مدیریت مناسب تر بر منابع کمک کنیم و سبک بودجه نویسی دولت که برای آن بیش از ۵۵ روز تاخیر صورت گرفت به شکلی نیست که بشود بر بودجه نظارت کافی داشت و این مهمترین دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: اینگونه نیست که نمایندگانی که رای نیاورده‌اند، تصویب بودجه سال آینده کشور را به حال خود رها کنند بلکه تمرکز کافی از جانب مجلس بر روند هزینه کرد آینده دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها وجود خواهد داشت و اولویت اساسی کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی نیز بر پایه همین دغدغه است.

نماینده مردم قصرشیرین اظهار داشت: در تلاشیم تا سهم بودجه قوه قضاییه را که رشد کافی نداشته و موجب برخی مشکلات برای این قوه شده، افزایش دهیم. همین طور در بحث‌های مربوط به اعتبارات دستگاه قضایی برخی شاخص‌ها مورد نظر کمیسیون حقوقی و قضایی است که تلاش داریم آنها را در بودجه سال آینده کشور بگنجانیم تا مشکلات این قوه مرتفع شود.

فرهاد تجری ادامه داد: تصویب بودجه تنخواه برای دولت نیز به خاطر دادن فرصت کافی به مجلس برای جبران دیرکرد دولت در ارائه بودجه است تا هم بررسی بودجه به شکل قانونی در مجلس انجام شود و هم ایرادها و ابهامات احتمالی از بودجه زدوده شود.