به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، جوانفكر در سفر سه روزه به لبنان علاوه بر افتتاح دفتر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیروت، با برخی مسئولان بلندپایه لبنان دیدار خواهد داشت.

' لورا سلیمان ' رییس خبرگزاری ملی لبنان و ' غضنفر رکن آبادی ' سفیر ایران در لبنان در فرودگاه بیروت از جوانفکر استقبال کردند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در بدو ورود به بیروت در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های لبنانی، ایران و لبنان را دو کشور نزدیک و برادر خواند که در تمامی زمینه ها با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر خبری لبنان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی اولویت خاصی دارد، گفت: یکی از مهم ترین دفاتر خارجی ایرنا، دفتر بیروت است که بالاترین سابقه فعالیت را در بین دفاتر ما دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: لبنان برای ما اهمیت زیادی دارد و به همین منظور اخیرا با سرمایه گذاری که داشتیم، دفتر جدیدی را در این کشور فعال کرده ایم که فردا سه شنبه طی مراسمی افتتاح خواهد شد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور با اشاره به اینکه ' حامل پیام دوستی و مودت و همکاری از جانب رییس جمهور ایران برای مقامات ارشد لبنان هستم ' گفت: ملاقات هایی در این سفر پیش بینی شده که از آنها برای انتقال پیام صلح، دوستی و برادری و همچنین برداشتن گام های جدید برای تحکیم مناسبات فی ما بین استفاده خواهیم کرد.

وی درخصوص توافق نامه همکاری ایرنا با خبرگزاری ملی لبنان که در زمان سفر محمود احمدی نژاد به بیروت به امضا رسید، گفت: ما از ارتقای روابط خبری با لبنان بویژه در زمینه همکاری های چند رسانه ای بین دو خبرگزاری رسمی ایران و لبنان استقبال می کنیم.

دیدار با ' نبیه بری ' رییس مجلس و بازدید از شبکه تلویزیونی المنار از جمله برنامه های امروز مدیرعامل ایرنا است.

دفتر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیروت که قرار است فردا سه شنبه طی مراسمی افتتاح شود، به نام جاوید الاثر ' کاظم اخوان ' عکاس ربوده شده ایرنا در بیروت نام گذاری شده است.

اخوان در چهاردهم تیر ۱۳۶۱برابر با چهارم ژوئیه ۱۹۸۲، در خلال تجاوز واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و اشغال بیروت، به همراه 'سیدمحسن موسوی' رایزن و كاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 'احمد متوسلیان' وابسته سفارت جمهوری اسلامی ایران و 'تقی رستگار مقدم' مشاور فنی سفارت به دست شبه نظامیان مسیحی موسوم به نیروهای فالانژیست كه تحت كنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی عمل میكردند، متوقف و دستگیر شدند و تاكنون خبر دقیقی از سرنوشت این افراد در دست نیست.