به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، یادواره شهدای بدر و خیبر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری، قهاری، طالعی و درستی، با حضور پرشور مردم و مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، در محل مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

در این مراسم سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ‌انقلاب ‌اسلامی، در سخنانی با اشاره به جانفشانی‌های شهدای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت: قدردانی از این رشادت‌ها تنها توسط خانواده شهدا ممکن است چراکه از دست دادن فرزندان و اعضای خانواده یکی از مشکلاتی است که هر انسانی قادر به تحمل آن نیست.

سلیمانی در ادامه با بیان خاطراتی از شهدای گرانقدر دفاع‌ مقدس گفت: تمام لحظات زندگانی شهدای ایران اسلامی در تمام دوران جنگ تحمیلی و پس از آن مدیون روحیه اسلام‌دوستی و ولایت‌مداری است.

وی افزود: شهید مهدی ‌باکری در عین‌حال که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را بر عهده داشت، فردی متواضع و فروتن بود و همین خصلت وی نیز باعثشد تا نام وی بر سر زبان‌ها مانده و در زمان حاضر نیز به‌عنوان فردی ولایت‌مدار شناخته‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه، پرداختن به زندگانی شهدای دفاع ‌مقدس و انقلاب ‌اسلامی را یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید در کشور انجام شود و خاطرنشان کرد: این اقدام باید در راستای شکل‌گیری جامعه متقی و با ایمان انجام شود تا تمام اقشار کشور توان استفاده از آموزه‌های دینی و اعتقادی شهدای انقلاب ‌اسلامی را داشته باشند.

فرمانده نیروی ‌قدس سپاه ‌پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی در ادامه با اشاره به وظیفه پاسداران و سایر نیروهای نظامی در مسیر رشد و کمال جامعه، تصریح ‌کرد: نیروهای نظامی کشور باید در راستای دست‌یابی به عزت و اقتدار ملی ثابت‌قدم بوده و در برابر هرگونه تهاجمات کور دشمنان غیرت ایران خود را به نمایش گذارند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود، شهدای عملیات‌های بدر و خیبر را الگو گرفته از شهدای دشت کربلا دانست و تصریح ‌کرد: این شهیدان در شرایط بد منطقه توانستند این موضوع را به جهانیان بفهمانند که پیروز واقعی جنگ اسلام و کفر مسلمین بوده و باید در تمام شرایط از این لشگر تبعیت کرد.

فرمانده نیروی ‌قدس سپاه در پایان سردار سرلشکر شهید مهدی باکری را نمونه بارز غیرت ایرانی عنوان و تصریح کرد: این شهید بزرگوار در تمام دوران زندگانی خود و به خصوص در زمان فرماندهی کوچکترین بدگویی و تهمت به فردی نزد تا از این طریق محبوبیت خاصی در میان تمام رزمندگان و در زمان حاضر در میان مردم به دست آورد.

در ابتدای این مراسم نیز، سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه پاسداران‌ انقلاب ‌اسلامی، گفت: شهدای آذربایجان ‌غربی به‌عنوان پرچمداران نظام ‌اسلامی در این استان و منطقه شمال‌غرب کشور باید سرمشق زندگانی مردم قرار گیرند.

اوصانلو افزود: شهیدان مهدی و حمید باکری در تمام جبهه‌های جنگ تحمیلی نمادی از ایمان و اعتقاد مردم آذربایجان‌ غربی به ولایت و اسلام بودند و به همین دلیل باید در زمان حاضر نیز الگویی برای جوانان و سایر اقشار مردم باشند.

این مراسم با مداحی ولیالله کلامیزنجانی از شاعران و مداحان نامی کشور و عزاداری حاضران در سوگ شهدای عملیاتهای دفاعمقدس به کار خود پایان داد.