به گزارش فارس، حجتالاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی طی اخطاری گفت: قانون رئیسجمهور را موظف به پاسخگویی به سؤالات نمایندگان کرده است اما رئیسجمهور به سؤالات نمایندگان پاسخ نداد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس به رئیس‌جمهور اجازه طرح سؤال از نمایندگان را نداده است از اجازه لاریجانی به احمدی‌نژاد برای طرح سؤال از نمایندگان انتقاد کرد و گفت: رئیس‌جمهور حق سؤال از نمایندگان را نداشت و باید به سؤالات مجلس پاسخ می‌گفت.

مصباحی مقدم با بیان اینکه رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالات نمایندگان، سؤالات را تحریف کرد افزود: در بحثیارانه‌ها آقای رئیس‌جمهور گفتند مجلس قانون یارانه‌ها را تأیید کرده است در حالی که ما اصل قانون را تأیید کرده‌ایم نه عدم پرداخت درآمد را به بخش تولید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: ‌ در بخش عفاف و حجاب آقای رئیس‌جمهور به جای پاسخ به سؤال نمایندگان گفتند: ‌ " کدامیک از شما گناه نکردید " در حالیکه سؤال ما این بود چرا رئیس‌جمهور قانون عفاف و حجاب را اجرا نمی‌کند.

مسأله عفاف و حجاب یک بحثاجتماعی است و ما باید حرمت الهی آن را حفظ کنیم. نه اینکه حرمت آن را سبک بشماریم.

مصباحی مقدم از نحوه پاسخگویی رئیس‌جمهور به سؤال نمایندگان درباره مکتب ایرانی نیز انتقاد کرد و ادامه داد: سؤال ما در رابطه با بحثانحرافی مکتب ایران بود. اما ایشان گفتند: ‌پیامبر هم از ایران تعریف کرده است که باید گفت، مگر سؤال ما درباره تمجید از ایران بود. چه کسی می‌تواند عظمت و بزرگی ملت ایران را نادیده بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن درخواست از علی لاریجانی برای مأموریت به گروهی برای پاسخگویی حقوقی به این اظهارات رئیس‌جمهور درباره پاسخ احمدی‌نژاد به ۱۱روز خانه‌نشینی نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال نمایندگان درباره حکم رهبری حرف دیگری زدند در حالیکه می‌توانستند بگویند بنده مطیع رهبری هستم و آنجا(اجرای حکم رهبری درباره ابقای مصلحی) اشتباه کرده‌ام.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مصباحیمقدم گفت: رئیسجمهور از بنده درباره انتقاد از نمایندگان سؤال کردند که بنده هم گفتم اگر درباره موضوع باشد اشکالی ندارد وی که برای چندمین بار خواستار توقف تذکر و اخطارهای نمایندگان میشد گفت که رئیسجمهور طبق قانون به سؤالات نمایندگان پاسخ گفته است اما اینکه ممکن است برخیها قانع نشده باشند بحث دیگری است.