به گزارش افکار نیوز ؛سایت فردا نوشت:

«حامی احمدی‌نژاد نیستیم». این جمله‌ای است که بار‌ها از سوی اعضای گروه پایداری در زمان انتخابات تاکید و نسبت خود با دولت به شدت تکذیب می‌شد.

این فراکسیون که در تمام موارد اختلاف دولت و مجلس، با مطمح نظر قرار دادن عقیده دولت فعالیت نمایندگی می‌کردند، در جریان طرح سئوال از رئیس جمهور نیز تمام همت خود را در جهت ناکارآمد و بی نتیجه بودن این امر صرف کردند و در عین حال اقدام به شایعه سازی مبنی بر از حد نصاب انداختن جلسه رسمی مجلس نیز نمودند.

اما در جلسه طرح سوال که رئیس جمهور که در مقابل سئوال نمایندگان با لحنی طنزگونه سخن گفت و به هر ترتیب از پاسخ‌های جدی و شفاف طفره رفت، واکنش تند و بعضا عصبانیت تمامی نمایندگان - به جز‌‌ اعضای گروه پایداری - را برانگیخت.

نمایندگان که هر کدام به طور جداگانه‌ای چه با تذکر آئین نامه‌ای و چه در قالب گفتگو با خبرنگاران اعتراض خود نسبت به نوع پاسخ‌ها و توهین‌های رئیس جمهور به مجلس و نمایندگان را بیان می‌داشتند، در آخر پیشنهاد دادند که پس از تعطیلات نوروز، کار دقیقی روی سئوالات نمایندگان و پاسخ‌های رئیس جمهور صورت گیرد و پس از آن نیز بیانیه‌ای منتشر گردد مبنی بر اینکه آیا پاسخ‌های رئیس جمهور مورد قبول مجلس بوده یا نه.

آن‌ها معتقدند که «رئیس جمهور در جلسه امروز به سئوالات پاسخ نداده و برخلاف آیین نامه طرح سئوال کرد».

اما در مقابل این واکنش‌های تند، اعضای گروه پایداری، کماکان فی السابق به حمایت از سخنان احمدی‌نژاد برخواستند و گفتند که پاسخ‌های او کاملا قانع کننده بود!

جوای " های "، " هوی " است

حمید رسایی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی یکی از‌‌ همان نمایندگان است که پس از جلسه امروز، گفت: هدف اصلی سؤال کنندگان از رئیس جمهور دفاع از حقوق مردم نبود بلکه هدف اصلی این بود که رئیس جمهور را به مجلس بکشانند. طبیعی است که سؤالاتی که با رویکرد «های» باشد، در برابرش هم «هوی» شنیده می‌شود البته خوب شد که این زخم کهنه نشد و پرونده‌ای که برخی می‌خواستند از زخم آن سوء‌استفاده کنند، امروز بسته شد.

وی بیان کرد: برخی مواردی که احمدی‌نژاد به آن‌ها اشاره کرد، اشکالاتی است که در درون مجلس وجود دارد و اگر مجلس می‌خواهد جای دیگری را شفاف کند، اول باید خود شفاف باشد.

«اینکه مجلسی‌ها حقوق و مزایای خود را هم از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کردند هم ایراد دیگری است که به مجلس وارد بود البته در این بین شدید‌ترین برخورد‌ها در صورت انتقاد از لاریجانی صورت می‌گیرد و در حال حاضر هم یک طلبه ۱۴ روز است که در قم به علت سؤالاتی که پرسیده و آن سؤالات در مطبوعات مطرح شده، بازداشت شده است و یا مسئول سیاسی هفته نامه ۹ دی ۶ روز به خاطر انتقاد از لاریجانی در انفرادی بود».

نماینده تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز سؤال‌کنندگان نظرات خود را بیان کردند اما احساس می‌کنم که لحن و جواب‌های احمدی‌نژاد قابل پیش بینی بود و حتی وی در مورد مترو و هدفمندی پاسخ‌های خوبی داد و اما در مورد خانه‌نشینی هم به صورت غیررسمی عذرخواهی کرد در عین حال با نپرداختن به موضوع خانه‌نشینی نشان داد که به اشتباهش پی برده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در طول سالیان اخیر بار‌ها بر تعامل مجلس و دولت تاکید کرده و وظیفه مجلس را ریل‌گذاری دانسته‌اند در حالی که مجلس این کار را نکرده و به جای آن لجبازی کرد و طبیعی بود که از آن طرف هم لجبازی دیده شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تاکید کرد: مجلس دارای جایگاه‌های نظارتی، برنامه‌ریزی و قانونگذاری است و در اینجایگاه‌ها در راس امور قرار دارد اما ادبیات خراش ایجاد کردن در قوا از سوی هر یک از قوا که باشد، پذیرفتنی نیست اما در کل مجلس هشتم خاطرات تلخی در این باره داشت.

نمایندگان: قانع نشدیم، حسینیان: قانع شدیم!

در مقابل دیگر نمایندگان که بر قانع نشدن خود از پاسخ های رئیس جمهور تاکید می کردند، روح‌الله حسینیان تاکید کرد: پاسخ رئیس جمهور برای بنده قانع کننده بود و معتقدم ‌نباید جایگاه رئیس جمهور تضعیف شود.

حسینیان درباره این جمله رئیس جمهور که مجلس در راس امور نیست، ‌گفت: ‌‌ همان طور که رئیس جمهور گفته‌اند، رئیس جمهور می‌تواند اظهار‌نظر کند و نمایندگان نمی‌توانند در مورد اظهار‌نظر رئیس جمهور سؤال کنند مگر اینکه درباره وظایف و اختیارات او بخواهند از وی سؤال کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت که اینکه یک نماینده، یک دوره نماینده باشد و از حق یک مقطع تحصیلی در انتخابات استفاده کند‌ را درست نمی‌داند.

وی افزود: برخی مباحثدر مجلس از جمله حقوق مادام‌العمر و مقطع تحصیلی برای نمایندگان و برخی مواقع دیگر بود که موجب شد حدود ۱۷۰ نفر از نمایندگان فعلی برای مجلس آینده رای نیاورند.

حسینیان در پاسخ به سؤال دیگری درباره مستثنی شدن از قانون خدمات کشوری پاسخ داد: اینکه یک مرتبه بودجه مجلس بالا میرود و اطراف مجلس زمینهایی خریداری میشود و ۱۰۰ میلیون وام به نمایندگان داده میشود، از اشکالات وارده است.