ناتوانی مجلس امروز در چهل سال گذشته بی سابقه است

جمشید ابوالفتحی دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بروجرد با اشاره به ناکارآمدی نمایندگان این دوره مجلس گفت: نمایندگان فعلی مجلس افرادی مستقل و یا حتی حزبی نبودند زیرا اگر وابسته به حزب و گروه بودند فعالیت بیشتری می داشتند اما این افراد بیشتر به دنبال مسائل شخصی بودند و همین باعث شد در طول چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد، شاهد شکل گیری چنین مجلسی ناتوانی باشیم.

اخبار سیاسی- وی افزود: نمایندگان مجلس در این دوره بیشتر به دنبال منافع دولت بودند و به جای اینکه وزرا برای ادای توضیحات در مجلس حضور داشته باشند، برخی از نمایندگان مدت ها منتظر دیدار با وزرا می ماندند تا وقت ملاقات به آنها داده شود، در حالیکه این روند صحیح نیست و نمایندگان باید بر عملکرد دولتی ها نظارت داشته و درباره اقدامات خود پاسخگو باشند. مجلس ناکارآمد باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد برای مردم و جامعه بود که اثرات آن در وضعیت امروز جامعه مشهود است.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بروجرد درباره تفکر مجلس نو و تحولی که می تواند در مجلس به وجود آورد، بیان کرد: جوانانی که در اوایل انقلاب در صحنه ها حضور داشتند را هیچ کس نمی شناخت؛ جوانانی از خودگذشته و انقلابی به تمام معنا به مجلس ورود پیدا کردند و موفق شدند. مجلس در دوره های اول تا سوم هیچ مشکلی نداشت زیرا نمایندگان افرادی بودند که نسبت به امام خمینی و انقلاب اسلامی احساس دین می کردند.

ابوالفتحی با اشاره به حضور چند دوره ای بعضی از نمایندگان در مجلس افزود: متاسفانه به مرور زمان نمایندگانی مجلس را به انحصار خود درآوردند و نتیجه مجلس فرسوده ای شد که اکنون شاهد آن هستیم. بنابراین اگر جوانان با رویکردی که مقام معظم رهبری مطرح می کنند که «به دنبال مجلس جوانی هستیم»، به میدان بیایند، موفق تر و کارآمدتر خواهند بود زیرا توانمندی و علم شان بیشتر است.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم در جامعه خود رویکرد حضور جوانان را ایجاد کنیم و همه اقشار که دغدغه نظام و انقلاب را دارند تلاش کنند مجلس نو ایجاد شود تا کارآمد و کارا باشد. وضعیت مجلس به گونه ای است که افرادی که اکنون از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند خود را اصلاح طلب معرفی می کردند. ضمن اینکه در اصولگرایی نیز باید پوست اندازی شود و مجلسی ولایتمدار که جوان گرایی را در خط رهبری و انقلاب پیش ببرد، ایجاد شود.