احمدی‌نژاد وارد تاجیکستان شد

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد در فرودگاه دوشنبه مورد استقبال گرم "عاقل عاقلاف" نخست وزیر، "محمودجان صابراف" معاون اول وزیر امور خارجه، جمعی از مقامات رسمی دولت و پارلمان تاجیکستان و همچنین "علی اصغر شعردوست" سفیر و مسئولان سایر نهادهای ایرانی مقیم این کشور قرار گرفت.

بنا بر اعلام بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان، دیدار و مذاکرات در سطح عالی و همچنین مذاکرات هیئت‌های رسمی ایران و تاجیکستان، بررسی مسائل توسعه همکاری‌های ۲ جانبه و چندجانبه و تبادل نظر روی موضوعات امنیت منطقه‌ای از محورهای اصلی برنامه این سفر خواهد بود.

این منبع شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی " نوروز ۲۰۱۲ " و جشن جهانی نوروز در دوشنبه با حضور رؤسای جمهور و هیئت‌های رسمی ایران، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه و همچنین پنجمین کنفرانس بین‌المللی بررسی مسائل افغانستان(ریکا) را از بخش‌های مهم دیگر این سفر عنوان کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه تاجیکستان، رئیس جمهور کشورمان با همتایان تاجیکستانی، پاکستانی و افغانستانی خود نیز دیدار و مذاکرات ۲،۳ و ۴ جانبه انجام می‌دهد و از چند پروژه ایرانی در حال ساخت در این کشور نیز بازدید خواهد کرد.

جزئیات بیشتر از سفر احمدی نژاد به تاجیکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.