سفره مردم با عضویت در کنوانسیون FATF بزرگتر نخواهد شد

 محمد کرمی راد نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع FATF‌ ، اظهار داشت: پیوستن به این گونه معاهدات بین‌المللی، مسئولیت‌ها و محدودیت‌های ویژه و خاص را برای ما در چارچوب آنچه طراحان‌شان در نظر گرفته‌اند، به وجود خواهد آورد و پیوستن به این کنوانسیون مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد می‌کند.

اخبار سیاسی- وی افزود:با توجه به رویکردهای انقلاب اسلامی از ابتدا، مواضع حضرت امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی  پس از ایشان مقام معظم رهبری که بارها به کینه‌ورزی‌های آمریکا و اروپا اشاره کرده‌اند، طبیعتا این عناد، دشمنی و کینه‌ورزی آمریکا و اروپا نسبت به آنچه که در گذشته منافع خودشان را در ایران و منطقه از دست دادند، بیکار ننشستند و همواره طراحی‌های مختلفی را برای محدود کردن انقلاب یا براندازی انجام دادند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای دشمنی با ما استفاده کردند چه در دوران هشت سال دفاع مقدس، برانداختن هواپیمای مسافربری و سایر مواردی که به ناحق تحریم هایی علیه ما به وجود آوردند تا در بخش درمان و دیگر موارد با مشکلاتی روبرو شویم. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته، هر سال را با توجه به شناخت و تدبیری که داشتند، حول موضوعات و محورهای اقتصادی نامگذاری کردند و امسال هم عنوان سال را به عنوان تولید ملی مطرح کردند. این امر نشانگر این است که مسئولان و دست اندراکان دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و قطعا می توانند در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های غرب و آمریکا به خوبی بایستند؛ ما می‌توانیم از پس این مشکلات بربیایم.

کرمی‌راد اظهار داشت:‌ البته تحولات نظام بین‌الملل به سرعت شکل گرفت و پس از فروپاشی شوری سابق،‌ آمریکا مدعی یکه تازی در بحث دهکده جهانی و نظم نوین جهانی شد، اما آیا آمریکا می‌تواند موفق باشد؟ و در داخل دچار مشکلات عدیده‌ای نیست؟ طبیعی است که آمریکا نمی تواند موفق باشد و با مشکلات عدیده‌ای در داخل روبروست.

وی ادامه داد:‌می‌شود با هم پیمانانی که هم به لحاظ قطب اقتصادی جهان همچون چین، هندوستان، روسیه و یا کشورهای دیگری که در حال توسعه هستند همچون ترکیه و دیگران ائتلاف‌هایی برای شکستن طرح‌های آمریکا و غرب پیاده کرد و در موضوعات و ابعاد مختلف تجاری اقتصادی تبادلات ارزی برنامه‌هایی داشت.

وی با اشاره به راه‌هایی که ممکن است فشار آمریکا در موضوع FATF را کاهش دهد، ادامه داد: موضوع تهاتر در  معاملات و مبادلات ارزی برای خارج کردن دلار از گردونه مبادلات از جمله مورادی است که می‌توان در این مسیر حرکت کرد. 

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در موضوع هسته‌ای در مقطعی معاهده NPT را امضا کرد و آنها نگذاشتند ما در موضوعات هسته‌ای صلح آمیز، به دستاوردهایی که حق هر کشوری است، برسیم و فشارهای سنگینی گذاشتند. در نهایت اینکه بعد از سالها مذاکره آمریکا یک طرفه خارج شد و براساس پارامترهایی که از قبل طراحی کرده بودند، همچنان فشار وارد آورد.

وی ادامه داد:‌ ایران البته این گونه نیست که دست و پا بسته باشد، چرا که می‌تواند در رابطه با FATF محکم بایستند. همچنین از مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر دارم که محکم ایستادند و در موضع حق و انقلابی و قانونی ایستادگی کردند.

کرمی‌راد اظهار داشت:‌ اگر عده‌ای اهالی سیاستمداران غرب زده به دنبال این هستند که اگر ما به کنوانسیون FATF نپیوندیم، دیگر آخر عمر ما خواهد بود و مرگ مان خواهد رسید و در نهایت مردم سفره‌شان کوچکتر می‌شود. این حرف ها درست نیست و باید یقین بدانیم همانطور که تحریم ها را دور زده‌ایم و تحریم ها نتوانسته‌اند بعد از چهل سال اثر خود را بگذارد، همچنان می‌توان این مسیر را ادامه داد.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: حتی بخش اعظمی از تئوریسین‌ها و شخصیت‌هایی که در اندیشکده‌های آمریکا و نظریه پردازان‌شان اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها نتوانسته‌اند اثر بگذارند، مگر اینکه از داخل به آنها کدهایی داده شود که متأسفانه گاهی این کدها از دستگاه اجرایی و سیاست  خارجی ما داده شده و آنها بیشتر تحریک شدند و برنامه‌های‌شان را پیاده کردند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر به این موارد با دید کارشناسی دقیق در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی با بکارگیری عقلانیت و افکار منجسمی که از متخصصان در این مقوله است، نگاه شود، قطعا بدانید به نفع انقلاب، محور و جریان انقلاب اسلامی خواهد شد و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.