دبیرکل‌ جهاد اسلامی به ظریف در مورد سردار سلیمانی چه گفت؟

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در تماسی تلفنی با « محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه ایران شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را تسلیت و تعزیت گفت.

اخبار سیاسی - بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، دبیرکل جهاد اسلامی در این تماس گفت: «شهادت حاج سلیمانی گواه عزت و کرامت در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تصمیم دولت "دونالد ترامپ" [رئیس‌جمهور آمریکا] در ترور حاج قاسم سلیمانی دلالت بر نقش بزرگ این مرد در تقویت خط مقاومت و جهاد در راه فلسطین دارد.»

زیاد النخاله ادامه داد، شهادت حاج قاسم سلیمانی خسارتی بزرگ بود، اما در عین حال اسوه‌ای برای تمام مسلمانان و آزادگان جهاد در چگونگی مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

وی تأکید کرد، شهادت حاج قاسم خط مقاومت را نخواهد شکست، بلکه آن را نسبت به میزان خصومت آمریکا و دشمنی آن علیه ملت فلسطین و تمام ملت‌های منطقه بیدارتر کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس با محمد جواد ظریف تماس تلفنی برقرار کرد و شهادت «قاسم سلیمانی» فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران را تسلیت گفت.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، هنیه در این تماس از نقش سپهبد سلیمانی در حمایت از مقاومت و ایستادن در کنار ملت فلسطین قدردانی کرد.

بنا به این گزارش، محمد جواد ظریف هم بر ادامه حمایت ایران از حقوق ملت فلسطین و مقاومت این ملت در دفاع از سرزمین و مقدساتش تأکید کرد.