فعال شدن مکانیزم ماشه نتیجه فشار واشنگتن بر اروپا است

 حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص مواجهه اروپایی ها با توافقنامه برجام ، گفت: سه کشور اروپایی ها همواره تلاش کردند موضع گیری بینابینی داشته باشند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها هیچ کمکی برای جلوگیری از اعمال تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا نکردند، اظهار کرد: این کشورها طی چند هفته گذشته با فشارهای مختلفی روبرو بودند.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی ها تلاش کردند با تحت فشار قرار دادن فرانسه، آلمان و انگلیس، مرگ برجام را اعلام کنند تا در این راستا شاهد شکل گیری سازوکار تازه ای باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آمریکایی ها با خروج از برجام عملا نمی توانستند مکانیزم ماشه برجام را فعال کنند لذا کشورهای اروپایی حاضر در برجام را برای اجرای این مهم تحت فشار گذاشتند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به وضوح روشن است که اروپایی ها نگران هستند، افزود: از قبل هم گفته شده بود اگر اروپایی ها به سمت مکانیزم ماشه حرکت کنند یکی از فرضیه هایی که در کشورمان تقویت می شود، بازگشت به عرصه موشکی شهاب چهار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یعنی همانطوری که ایران طبق مفاد برجام و مقررات این عرصه در زمینه هسته ای دیگر محدودیتی برای خود قائل نیست، در زمینه موشکی نیز سقف پروازی آن برداشته می شود.