*قطعنامه شورای امنیت دروغ بودن ادعای صلح‌طلبی آنان را برملا کرد

رئيس قوه قضاييه گفت: گرچه هر تحريمي مشکلات خاص خود را دارد ولي تجربه پس از پيروزي انقلاب اسلامي نشان داده است که اين قبيل تحريمها که عمدتاً ماهيتي کاملاً سياسي دارند همواره نتيجه معکوسي داشته و موجب شکوفايي استعدادهاي ملت ايران شده است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای امنیت سازمان ملل که با فشار جریان صهیونیستی و آمریکایی تصویب شد، اظهار کرد: صدور این قطعنامه پس از بیانیه تهران دروغ بودن ادعای صلح‌طلبی آنان را برملا کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کشورهایی با داشتن چند صد کلاهک هسته‌یی و روند غیر صلح‌آمیز اتمی و در حالی که عضو معاهده ان‌پی‌تی هم نیستند آزادانه به فعالیت فراقانونی خود ادامه می دهند، گفت: متأسفانه شورای امنیت در اقدامی غیرعادلانه، جمهوری اسلامی ایران را که تاکنون به تمامی قوانین و تعهدات بین‌المللی در زمینه هسته‌یی متعهد بوده است، مورد محکومیت قرار می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به سخنان اندیشمندانه مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: ایشان یک بار دیگر به نحو شایسته‌یی، روش، منش و اعتقادات امام راحل را تبیین کردند که از آن می‌توان به عنوان شاخصی‌ برای حرکت انقلاب نام برد.

رئیس قوه‌قضاییه با یادآوری حضور شکوهمند مردم فهیم کشورمان در انتخابات پر شور و حماسه‌ای ریاست جمهوری در سال گذشته اظهار کرد: گذشت زمان و مقاومت و پایداری امت اهل بصیرت اثبات کرد افکار ارتجاعی و ظالمانه افراد فاقد بصیرت که همواره مورد حمایت استکبار جهانی بوده، نتوانسته است خللی در عزم راسخ مردم فهیم در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد نماید.

آملی لاریجانی برگزاری بزرگداشت هفته قوه قضاییه را فرصت مغتنمی برای بررسی عملکرد دستگاه قضایی دانست و افزود: همه مسئولان عالی قضایی لازم است با رعایت جمیع جهات به تشریح اقدامات حوزه مسئولیت خود پرداخته و به نحو شایسته‌یی فعالیت‌های انجام شده در طول یکسال اخیر را اطلاع رسانی نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در ادامه جلسه، مسئولان عالی قضایی به بحثو بررسی پیرامون تشکیل شورای عالی نظارت و بازرسی در قوه قضاییه پرداختند.