احمد خاتمی: توصیه به وزیر ارشاد، تکلیف بود

افکار نیوز : خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با صحبتهاي وي در اولين نماز جمعه تهران در سال ۹۱ گفت: آنچه كه در خطبه نماز جمعه مطرح كردم در راستاي اداي تكليف شرعي بود و بنده بر اين باورم كه آحاد جامعه بايد در ارتباط با عفاف حساسيت ويژهاي داشته باشند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «وظیفه خطیب نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر است و برای ما حفظ اعتقادات و اخلاق جامعه، معروف بزرگ و برخورد با آن و زمینه‌سازی برای کمرنگ شدن عفاف یک منکر است» اظهارکرد: آن‌چه که در اولین خطابه نماز جمعه تهران در سال ۹۱ بیان کردم در حقیقت در راستای انجام این تکلیف بود و این وظیفه ذاتی امام جمعه است و این اتهام نخ‌نما و کهنه‌ای است که عده‌ای بر مواضع افراد برچسب گروهی بزنند.

وی تصریح کرد: من عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستم و با هیچ گروه و تشکیلات دیگری ارتباط تشکیلاتی ندارم و انتظارم این است که مواضعم را با توجه به منش بنده تحلیل کنند، نه وابستگی به این گروه و آن گروه. البته رسانه‌های بیگانه به‌ویژه بی‌بی‌سی اصرار بر گروهی نسبت دادن موضع‌گیری من دارد، ولی از خودی‌ها می‌خواهم که در این دام نیفتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: همه‌ کارها در کشور باید بر اساس قانون و ضوابط انجام بگیرد و لذا بنده در این ارتباط از وزیر ارشاد خواستم با توجه به قوانین و مقررات اقدام لازم را داشته باشد.

خاتمی ادامه داد: می‌توان نسبت به مواضع افراد انتقاد داشت، اما نباید هتاکی کرد و به نظر می‌رسد که رعایت حریم مسوولان محترم نظام به‌ویژه جناب وزیر ارشاد یک ادب اجتماعی است و باید حریم افراد حفظ شود و این به معنای عدم انتقاد کردن نیست؛ چرا که انتقاد باعثرشد و کمال است.

وي تصريح كرد: همين جا اقدام قاطع و انقلابي وزير ارشاد را در مقابله با خانه سينما ميستايم و بنابراين آنچه را كه در خطبه نمازجمعه در ارتباط با برخي از فيلمهاي نوروزي گفتم اداي تكليف شرعي است و بنده بر اين باورم كه آحاد جامعه بايد در ارتباط با عفاف حساسيت ويژهاي داشته باشند و نگذارند در عرصه سينما و فيلم با نفوذ ويروس بدحجابي زمينه براي هتك حرمت حكم مسلم خدا يعني حجاب فراهم شود.