به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، پايگاه خبري تحليلي پريزن پلنت در گزارشي به قلم كورت نيمو با اعلام اين مطلب به رابطه سيا و گوگل پرداخت و نوشت: ارتباطاتي كه ميان گوگل و انديشكده امنيتي استراتفور كه چندي پيش توسط هكرهاي ناشناس مورد حمله سايبري قرار گرفت و تمامي اطلاعات كاربران و مشتريان و ايميل هاي آن به دست هكرها افتاد حاكي از آن است كه چندين مهره كليدي و بازيگر در پشت پرده تغيير رژيم كشورهاي خاورميانه و به اصطلاح برقراري دموكراسي در كشورهاي هدف دست داشته اند.

در مقاله ای که در سایت الاخبار موجود است نام ۲ تن از مدیران گوگل به چشم می خورد: «مارتی لو» مدیر امنیت و ایمنی گوگل و «جرد کوهن» که در حال حاضر مدیر ایده های گوگل است که طبق توصیف وزارت خارجه و شورای روابط خارجی آمریکا، اندیشکده ای است برای انتشار لیبرال دموکراسی در جهان.

بنابراین گزارش آن طور که در ایمیل های استراتفور آمده است، کوهن با سازمان دهندگان و تلاش های شکست خورده برای براندازی دولت ایران طی انتخابات ژوئن ۲۰۰۹ به طور نزدیکی همکاری و ارتباط داشته است.

این پایگاه آمریکایی در ادامه می نویسد: کوهن یکی از اعضای ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی و همچنین یکی از اعضای شورای سیاست گذاری وزیر امور خارجه آمریکا و از مشاوران نزدیک کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون است و تنها کسی از نئومحافظه کاران است که از دولت بوش به دولت اوباما نیز راه پیدا کرد.

لازم به ذكر است، گردانندگان پايگاه اينترنتي ويكي ليكس انتشار ميليون ها سند شركت استراتفور را كه با ارتش و سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا همكاري مي كند، چندي پيش آغاز كرد. گفتني است، اين اسناد دو ماه پيش به دست گروه هكرهاي ناشناس افتاد.