به گزارش افکارنیوز، محمد دهقان در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون هر چه درباره استیضاح وزیر کار گفته شده جنبه غیر رسمی داشته اظهار داشت: بر اساس قانون طرح استیضاح باید به رئیس مجلس داده شده و در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود.

وی با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی که زمینه ساز این استیضاح شده است، افزود: این فرد شایستگی هیچ مسئولیتی را ندارد و نباید در پست های کلیدی و مهم قرار گیرد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخباری مبنی بر پیغام رئیس جمهور به مجلس درباره انتصاب مرتضوی به سرپرستی وزارت کار درصورت استیضاح مرتضوی عنوان کرد: از دولت انجام هرعمل غیر قانونی بر می آید اما این تهدیدات موجب نمی شود که نمایندگان مجلس از انجام وظایف قانونی خود دست بر دارند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در ایجاد چالش میان قوه مجریه ومقننه مشکوک است، اظهار داشت: دولت با ایجاد چالش های جدید در کشور به دنبال فرار از پاسخگویی در برابر نوسانات شدید بازار طلا و ارز و ناکارمدی برخی مسئولان اقتصادی خود و فساد اقتصادی اخیر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمایل نداریم دولت و مجلس در سال حمایت از تولید ملی به سمت چالش و در گیری حرکت کنند، دولت و مجلس باید در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات اقتصادی در سال جدید تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی اجرای آغاز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را نیز اقدامی حیرت آور از طرف دولت خواند و گفت: این کار تخلف جدیدی است که به تورم و گرانی دامن می زند.

دهقان با تاکید بر اینکه مجلس باید در مقابل رفتار های غیر مسئولانه دولت عکس العمل مناسب نشان دهد گفت: جریان انحرافی در سال پایانی دولت دهم در حال ساماندهی رفتارهای غیر قانونی و غیر مسئولانه است، سکوت مجلس در برابر این رفتار ها باعثخسران کشور و ضرر مردم می شود به عنوان نمایندگان مردم نمی توانیم به خاطر ترس از رفتار های غیر مسئولانه تر جریان انحرافی و تهدیدات آنها عکس العمل مناسب در برابر رفتارهای غیر مسئولانه جریان انحرافی نداشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که جریان انحرافی بخواهد در سال پایانی دولت دهم رفتارهای غیر مسئولانه داشته باشد ریشه آنها قطع می کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس ابزارهای قانونی موثری برای برخورد با جریان انحرافی در اختیار دارد.

دهقان اظهار داشت: برخی رفتار های دولت خسارتبار است بناربراین عکس العمل مجلس در برابر این رفتار ها نباید تبعات سنگینی را به کشور تحمیل کند، در سال حمایت از تولید ملی دولت باید رفتار مسئولانه ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور و کاهش گرانی ها داشته باشد.

دهقان تخلفات اخیر دولت را در راستای انحراف افکار عمومی از مسائل کلان کشور ارزیابی کرد و افزود: تخلفات جدید دولت زمینه تخلفات بعدی را فراهم می کند، اگر در قضیه نوسانات شدید بازار ارز و طلا که در آستانه انتخابات مجلس اتفاق افتاد مجلس به صورت جدی و قوی وارد می شد و عناصر اصلی که ظرف مدت کوتاهی بازار اقتصادی کشور را متلاطم کردند شناسایی می شدند شاید گرانی های اخیر به وجود نمی آمد.

وی تاکید کرد: دولت باید با برنامه ریزی دقیق جامعه را به سوی آرامش هدایت کند و پاسخگوی عملکرد اقتصادی خود به خصوص در زمینه گرانی های اخیر باشد.

به دنبال انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی در آخرین جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰ طرح استیضاح وزیر کار به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد و اعلام وصول آن به سال ۱۳۹۱ موکول شد.

اقدامات اخیر دولت در آغاز اجرای غیر قانونی فاز دوم هدفمندی یارانه ها و انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی و سخنان احمدی نژاد در جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در سال پایانی دولت دهم اعتراض گسترده ای در میان نمایندگان مجلس برانگیخته است.