حواسمان را برای انتخابات جمع کنیم

اخبار سیاسی-  زر و زور و تزویر و تطمیع و تلبیس حق و باطل و فتنه و شبهه و سفسطه و تملیق و تمجید و ... هم از جمله تدابیری بود که بنا به ظرفیت روحی و عقلی و اعتقادی انسانها ، به کار میبرد تا بین انتخاب حق و باطل همواره دچار تردید شوند و راه را از چاه باز نشناسند .

به گزارش افکارنیوز،  انسانها هرچقدر که از لحاظ روحی و اعتقادی ظرفیت بالاتری داشتند، امتحانها و انتخابهای سخت تری هم در مقابلشان قرار میگرفت ؛ و تاریخ همواره شاهد این مصاف بوده است .

داستان زندگی پیامبران چون آدم تا نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و ایوب و یوسف و یعقوب علی نبینا و آله و علیهم السلام نمونه ها و مصادیق همین ابتلاآت الهی هستند .

پس از رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که خاتم پیامبران بودند ، در دوره امامان معصوم نیز این بزنگاههای تاریخی مشاهده میشد .

ماجرای سقیفه ، ماجرای کوچه و درب سوخته ، ماجرای تیرباران تابوت و صحرای کربلا از جمله امتحاناتی بود که چون غربالی ، مسلمانان و مومنان واقعی را از منفعت طلبان و بی بصیرتان و نان به نرخ روز خورها و البته ساکتین و منفعلان جدا کرد !

سالها بود که حکومت اسلامی تشکیل نشده بود و جو خفقان در بلاد اسلامی حکمفرما بود و مسلمانان محکوم به تقیه بودند .

امام که آمد ، دوباره اسلام بر سر زبانها افتاد ، زمزمه حکومت اسلامی تشکیل شد ، مردم و علما بیدار شدند ، مبارزه کردند ، خودشان خواستند که کشورشان را از زیر دست استعمار و استکبار رها کنند و دینشان را فریاد کنند و قانونشان و مسئولینشان را اسلامی انتخاب کنند . خداوند هم به هر قدمشان برکت داد و کمک کرد تا پیروز شدند .

جمهوری اسلامی ما که ان شاءالله مقدمه حکومت اسلامی در آینده است ،نعمتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است چون خودمان خواستیم .

در این راستا هر چند سال هم انتخاباتی داریم و امتحاناتی . افرادی خود را در معرض انتخاب میگذارند و ما هم حق اختیار و انتخاب داریم تا بهترینهایشان را به نمایندگی از خود برای کارهای کشوری بزرگتر ، همچون وضع و اصلاح قوانین، رای اعتماد به رئیس جمهور و وزیران ، شرح و تفسیر قوانین عادی ، بررسی لوایح ارائه شده از سوی دولت ، حق تحقیق و تفحص در امور کشوری ، تصویب عهدنامه ها و قراردادهای بین المللی و ... انتخاب کنیم .

متاسفانه خیلی از همین کاندیدها با وعده های مختلفی که اصلا در راستای وظایفشان نیست مردم را گول میزنند و قول تبدیل شهرستان به مرکز استان ، تاسیس کارخانه ، استخدام های شغلی ، احداث راه و جاده و ... میدهند .

و مردم هم متاسفانه بعضا برای رای خود به جای تحقیق از برنامه ها و اولویتهای کاری شخص کاندیدا ، هم قوم بودن ، همسایه بودن ، دوست بودن ، چهره زیبا ، و یا اسامی خاص و ... را ملاک قرار میدهند !

نتیجه انتخابهای غلط ما در سالهای گذشته ، باعث شد که تدبیر و امید، کلید دروغینی نشانمان دهد و با عوام فریبی ما را سالها منتظر برجام ی نگهدارد که شاید اقتصادمان را زیر و رو کند .

نتیجه عدم تحقیقات ما در انتخابات گذشته باعث شد شورای شهری بیاید که به جای عمران شهری ، تنها به فکر تعویض نام خیابان به اسم فلان بازیگر و فلان شخصیت باشد .

نتیجه انتخاب نادرست ما در گذشته باعث شد برجام در ۲۰ دقیقه تصویب شود و سلفی حقارت آبرویمان را ببرد .

کاش این بار حواسمان را جمع کنیم و درست انتخاب کنیم . به هر اشکی اعتماد نکنیم ؛به هر سوگندی اطمینان نکنیم ؛حتی به نظر سنجی ها هم توجه نکنیم؛ کاش لیستهای چندگانه و برنتابیدن وحدت بین مثلا خوبان کشورمان ، ما را دچار چندگانگی نکند . کاش بفهمیم آنها که وحدت را نمیفهمند و به فکر منفعت خودشان هستند و میخواهند خود را به زور در هر لیستی جای دهند ، قطعا از این پل هم رد بشوند به درد مملکت نمیخورند !

مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت بودن ملاکهایی است که رهبر انقلابمان برای ما تعیین کرده اند .

بدانیم که هر رای ما موثر در تصمیمات کشورمان است . خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند . اگر نمیدانید از اهل فن آن بپرسید ، اگر اهلش را نمیشناسید تحقیق کنید و به موجهای تبلیغاتی توجه نکنید ،به دنبال آنانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت میبرند نروید و به کسانی رای دهید که در راه حق از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نترسند . در نهایت هم ما مامور به تکلیفیم و وظیفه خودمان را انجام داده ایم و نتیجه را واگذار میکنیم . ان شاءالله که انتخاب خوب و نتیجه خوب تری داشته باشیم .

صفورا ترقی