به گزارش افکارنیوز،حمید رضا فولادگر در گفتگو با مهر اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در مقطع کنونی غیر قانونی است زیرا هنوز افزایش قیمتی صورت نگرفته و منبعی برای افزایش یارانه های نقدی وجود ندارد به همین دلیل هم مازاد یارانه های نقدی به صورت عملیات بانکی منتقل شده و هنوز قابل برداشت نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون اجازه دریافت و پرداخت ها که اواخر اسفند ماه به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید تنخواهی در اختیار دولت قرار گرفت و دولت موظف شد دو ماهه اول سال ۹۱ مانند ۳ ماهه آخر سال ۹۰ در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها عمل کند، بنابر این طبق این قانون نیز اجرای فاز دوم هدفمندی در مقطع زمانی کنونی غیر قانونی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها باید منابع درآمدی در یک ردیف و منابع مصرفی در دو ردیف بودجه سالیانه درج شود بنابراین اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ درج شود.

فولادگر با بیان اینکه تنها مستمسک دولت برای اجرای فاز دوم این است که از همان مجوز ۲۰ درصد افزایش قیمت ها در سال ۹۰ استفاده کرده است، گفت: در اواسط اسفند ماه سال گذشته مجلس استفساریه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن ۲۰ درصد یارانه هایی که باید در طول سال ۹۰ آزاد می شده نباید در پایان سال تجمیع شده و به صورت یک باره اجرا شود، عملا با این استفساریه اجرای فاز دوم یارانه ها قبل از تصویب بودجه سال ۱۳۹۱ غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر ۲۸ اسفند ۹۰ مبلغ ۲۸۰۰۰ تومان به حساب خانوارها واریز شده که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها نیز در همین رابطه تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود.