خوانش الیگارشیک محمود صادقی از کرونای دموکرات

مجتبی زارعی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس طی یادداشتی به اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

اخبار سیاسی - متن این یادداشت به شرح زیر است:

این روایتگری از ویروس کرونا از سوی همکارمان در دانشگاه تربیت مدرس هیج فرقی با خوانش فرصت طلبانه و جنگ جویانه مصطفی تاج زاده ندارد زیرا هردوی خوانش‌ها، یک سبک، زندگی و یک نوع تفکر است؛ قریب به هفت سال با همین ادبیات در بزنگاهها، امید را از ایرانیان می ربودند.

برخی اوقات گفتند انبار ما خالیست، دوام نمی‌آوریم و خواهیم مرد! برخی اوقات می گفتند، آمریکا همین فردا حمله خواهد کرد و همه را خواهد کشت! برخی اوقات گفتند آمریکا فقط با یک بمب حساب ما را خواهد رسید، برخی اوقات می گفتند و می گویند اگر به فلان معاهده نپیوندیم خواهیم مرد! و... .

البته آفرینندگان و صاحبان این پارادایم، مهارت دیگری هم دارند؛ آنجا که از هرچیز به نفع گروه خود از مردم ایران کلاهبرداری می کنند؛ چون اساسا به دونوع طبقه در حیات اجتماعی و سیاسی اعتقاد دارند، طبقه ممتازان! و طبقه فردوستان!

اما جناب صادقی! ان شاءالله احوال شما زودتر خوب بشود ولی با چه فرمولی رسیدید به نسبت سازی طبقه زندانیان باصطلاح سیاسی و ویروس "همه گیر" و " دموکرات‎ " کرونا!

خب! اگر بناست همه بمیریم آنطور که شما می‌گویید! خب همه بمیریم؛ چرا "سوا" می کنید؟! از همه چیز؛ از مذاکره، از تحریم، از معاهدات و از سانحه هواپیمایی کاسبی داشتید آیا کرونا را هم به شرکت نوپای کسب و کار تبدیل کردید؟! آقای دکتر! تو و محتکر ماسک و پنهان کننده مایع ضد عفونی در غوغای کرونا چه فرقی دارید!؟

اما نگران نباش برادر! من می دانم شما همکار محترم مان در دانشگاه تربیت مدرس ، کرونا را شکست داده و بر او غلبه خواهی کرد! مهم اما این است که بر "خود" پیروز شوید! سیم خاردار نفس! که من هم اسیر آن هستم!