به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیسجمهور با تأکید بر رعایت حقوق همه مردم از جمله سوریه، اظهار داشت: اجرای هر طرح و راهکاری در سوریه باید فارغ از فشارها و دخالتهای دیگران باشد و هرگونه خشونت در این کشور باید متوقف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ناتو از بیان هدف خود مبنی برتسلط بر منطقه ابائی ندارد و تلاش می کند تا تسلط خود را به شرق گسترش دهد، خاطر نشان کرد: در این شرایط مسئولیت و مأموریت سازمان ملل و نماینده این سازمان بسیار سنگین است و آزمایشی بزرگ پیش روی این سازمان قرار گرفته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه قطعاً فشارهای اروپا، آمریکا و اسلحه ناتو نمی‌تواند مسایل و مشکلات را حل کند، اظهار داشت: حل ریشه‌ای مسایل منطقه در گرو اجرای عدالت و حفظ کرامت مردم و عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و کمک در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق اساسی مردم است، خطاب به نماینده سازمان ملل تصریح کرد: باید به عنوان افرادی مستقل از کسانی که تحت فشار قدرت‌های بزرگ قرار دارند، حمایت کرده، و مسایل را با تفاهم حل و فصل کنیم.

کوفیعنان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر احمدینژاد، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و بزرگ دانست که نقش بسزایی در تحولات منطقهای و فرامنطقهای دارد و با ارائه گزارشی از طرح خود و فعالیتهایی که تا کنون در موضوع سوریه انجام داده است، گفت: بهترین راه پایان دادن به مناقشات در سوریه دوری از هر گونه درگیری نظامی و ایجاد فضایی برای صلح و آرامش و اعمال استراتژی مناسب در جهت دستیابی به آینده روشن است و خواستار ارائه نظرات و دیدگاههای رئیس جمهور شد.