ایران تحریم‌های اروپا را کاملا بی‌تاثیر می‌داند

افکار نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا را به لحاظ تاثیرگذاری، جدی نمی‌گیرد اما به لحاظ بین‌المللی این تحریم‌ها راه را در روند مذاکرات مثبت و سازنده می‌بیندد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: تحریم‌ها معمولا پس از هر اقدام مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود و این مسئله نشان از سیاست‌های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: غرب علی‌رغم عملیات رسانه‌ای گسترده‌ای که در رسانه‌ها انجام ‌داده و خود را دنباله رو تعامل و مذاکره با ایران معرفی می‌کند، در جهت صدور قطعنامه‌ها علیه کشورمان حرکت می‌کند؛ ما از این‌گونه اقدامات شواهدی از تعامل مثبت و سازنده و مذاکره نمی‌بینیم بلکه این تحریم‌ها، تهدید و منطقه فشار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: قطعنامه اتحادیه اروپا علیه کشورمان نیز در همین راستا قابل ارزیابی است؛ محتوای این تحریم‌ها بیشتر معطوف به حوزه‌های انرژی و سرمایه‌گذاری است.

الهیان ادامه داد: این قطعنامه به حدی افراطی بود که حتی روسیه هم همزمان با تصویب آن با صدور بیانیه‌ای نسبت به آن اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا پیش از این نیز کشورمان را در بخش‌های دیگری نیز مورد تحریم قرار داده بود، اظهار داشت: امروز کارشناسان بین‌المللی معتقدند که قطعنامه اتحادیه اروپا مسئله و یا تحریم جدیدی در خود جای نداده است؛ البته به اذعان آنها ایران توانایی اقتصادی بالایی دارد لذا این تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد کشورمان نخواهد گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تحریم‌ها باعثشده که توان داخلی افزایش بیابد؛ با این گونه قطعنامه‌ها اتحادیه اروپا شرکت‌های اروپایی را مورد تحریم قرار داده چرا که این تحریم‌ها در وهله اول گریبانگیر خود اتحادیه اروپا شده و محدودیتی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.

الهیان در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های جدید را به لحاظ تاثیر گذاری جدی نمی‌گیرد اما به لحاظ بین‌المللی این تحریم‌ها راه را در روند مذاکرات مثبت و سازنده می‌بندد.

وی خاطرنشان کرد: پس از نشست ۳ جانبه استانبول و اعمال آمادگی مجدد ایران برای تبادل سوخت که قدمی مثبت در جهت اعتماد سازی بود، تصویب این تحریم‌ها اثر منفی در سیاست ایران در رابطه با تعامل مثبت و سازنده خواهد گذاشت.

پایان خبر / ب.