"سارا پالین " فرماندار سابق ایالت آلاسکا در اقدامی برای کماهمیت جلوه دادن اشتباه فاحش خود در گفتوگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز " که طی آن کره شمالی را متحد آمریکا خوانده بود، فهرستی از اشتباهات "باراک اوباما " رئیسجمهور آمریکا را بر روی سایت "فیسبوک " قرار داد.
به گزارش افکار به نقل از فارس، پالین در پیام خود که ضمن آن بشدت از رسانه‌ها بدلیل بزرگ کردن اشتباه بشدت فاحش وی انتقاد کرده بود، اعلام کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد که رسانه‌ها نمی‌توانند یک اشتباه ساده لفظی من را تحمل کنند.
فرماندار سابق ایالت آلاسکا در اقدام جدید خود ۱۰ مورد از اشتباهات لفظی اوباما را به همراه ویدئوی مربوطه روی سایت فیس بوک قرار داده است.
از جمله اشتباهاتی که پالین به عنوان اشتباهات لفظی اوباما روی فیس بوک قرار داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
" هم‌وطنان من در ۵۷ ایالت آمریکا " …این در حالی است که آمریکا ۵۰ ایالت دارد.
" اصلاحاتی را که ما بدنبال آن هستیم، ناکارآمدی‌های بزرگتری را برای نظام خدمات درمانی ما به ارمغان می‌آورد " …این در حالی است که به جای واژه " ناکارآمد " باید از واژه " کارآمد " استفاده می‌شده است.
" ما می‌دانیم کشورهایی چون اروپا… " …این در حالی است که اروپا یک قاره است و نه کشور.
" اسرائیل دوست قدرتمند اسرائیلی‌ها است " …بدون شرح.
پالین در ادامه تأکید کرده است: اگر شما این اشتباهات را به خاطر نمی‌آورید به این دلیل است که رسانه‌های آمریکا به آنها نپرداخته‌اند. من هیچ شکایتی در این‌باره ندارم. همه ممکن است اشتباهات لفظی داشته باشند حتی مجریان بسیار با سابقه اخبار.
فرماندار سابق ایالت آلاسکا و برنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی، در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه " فاکس‌نیوز " و در اشتباهی فاحش اعلام کرد: آمریکا از هم‌پیمانان کره شمالی است.
پالین در پاسخ به سوال " گلن بک " مجری این برنامه اعلام کرد: ما از هم‌پیمانان خود با کره شمالی حمایت می‌کنیم.
بعد از اینکه بک تلاش کرد تا گاف پالین را کماهمیت جلوه دهد پالین اینگونه ادامه داد: البته بسته به صلاحدید از همپیمانان کرهجنوبی نیز حمایت خواهیم کرد.