جمعی از قضات استان تهران با ارائه‌ی شکوائیه‌ای به دادستان دادگاه ویژه‌ی روحانیت از " محمد تقی رهبر " نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اهانت و هتک حرمت شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی رهبر نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اخیرا در گفت و گویی مدعی شده بود که برخی از قضات در دادگاه‌های کشور رشوه دریافت می‌کنند.

وی در این گفت و‌گو مدعی شده بود که خبرهای رسیده حاکی از این است که رشوه‌گیری در سطح قضات افزایش یافته و این که مردم بارها با مراجعه به او اعلام کرد‌ه‌اند که فلان قاضی یا فلان رییس مجتمع از ما درخواست رشوه کرده و قضات حاضرند با گرفتن پول رای خود را تغییر دهند.

روابط عمومی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تایید شکایت قضات شاغل در تهران از " محمدتقی رهبر " به ایسنا اعلام کرد: بر اساس این اعلام، جمعی از قضات تهران در شکوائیه‌ای به دادستان دادگاه ویژه روحانیت با ابراز نگرانی از طرح چنین مسائلی خواستار پیگرد قانونی و قضایی این نماینده مجلس شده‌اند.

بر اساس متن شکوائیه‌ی ارایه شده به دادستان دادگاه ویژه روحانیت، این قضات به جهت افترا، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به سبب انجام وظیفه‌ی قضایی به استناد مواد ۶۰۹ و ۶۹۸ قانون مجازات و با رعایت تعدد جرم و همچنین ماده‌ واحده‌ی قانون استسفاریه نسبت به کلمه‌ی اهانت و هتک حرمت مندرج در مقررات جزایی قانون مجازات اسلامی سال ۷۹، تعقیب این نماینده مجلس را خواستار شد‌ه‌اند.