به گزارش افکار به نقل از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی پس از جلسه امشب هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد ماهیت فرد هواپیما ربا گفت: درخصوص قضیه هواپیما ربایی اخیر، آنچه تاکنون به آن رسیدهایم ، این است که فرد هواپیما ربا، فردی سرخورده در مسائل مختلف و دچار یک سری مشکلات بوده است.

وی افزود: احتمال ارتباط این فرد با سرویس‌های جاسوسی نیز وجود دارد که در حال بررسی این موضوع هستیم.

مصلحی گفت: البته موضوع قابل توجه اینکه هواپیما ربا فرد بسیار ضعیف النفسی بوده و هیچ مطلب خاصی دال بر سابقه وی در اقدامات امنیتی یا ضد امنیتی درباره وی یافت نشده است.

وزیر اطلاعات افزود: البته از نظر خانوادگی فرد هواپیما ربا دچار مشکل بوده است اما درباره خودش تا به حال به چیز خاصی نرسیده‌ایم.

وی گفت: درباره ارتباط این فرد با سرویس‌های جاسوسی هم شبهه‌ای داریم که باید زمان بگذرد تا به نتیجه برسیم.

مصلحی در پاسخ به اینکه اخبار غیر رسمی حکایت از قصد هواپیما ربا برای هدایت هواپیما به سمت سرزمین های اشغالی داشته است، افزود: بله، در ادعایی که خود هواپیما ربا کرده و خواسته‌ای که داشته همین طور بوده است.

وزیر اطلاعات هم‌چنین گفت: ‌ تقریبا اکثر تروریست‌های حوادثاخیر تروریستی غرب کشور دستگیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری عوامل حوادثتروریستی غرب کشور افزود: ‌ اقدامات کوری که در غرب کشور صورت می‌گرفت و افرادی که در رابطه با این قضایا اقدام می‌کردند، شناسایی شده‌اند.

وی گفت: ‌ بخشی از این افراد در درگیری هلاک و بخشی از آنها نیز دستگیر شده‌اند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در حال کسب اطلاعات بسیار خوبی در زمینه حوادث تروریستی اخیر در غرب کشور هستیم، افزود: اکثر عاملان این حوادث دستگیر شدند.