رسیدگی به اسناد جدید علیه منتخبان در کمیسیون تحقیق مجلس

احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اعتراض نمایندگان به اعتبار نامه سه منتخب گچساران، صومعه سرا و فریدنشهر گفت: روند بررسی اعتبار نامه این سه منتخب بدین صورت است که شعب رسیدگی کننده به اعتبار نامه آنها، از شورای نگهبان در خصوص مدارک ارائه شده از سوی معترضین استعلام می کند و سپس اعتبار نامه هر یک از این منتخبین را تائید یا رد می کند.

اخبار سیاسی- وی افزود: اگر شعبی که این سه اعتبار نامه مورد اعتراض واقع شده، در آن بررسی می شود بعد از استعلام از شورای نگهبان بر تأیید اعتبارنامه نظر داشته باشد، گزارش تأیید آن برای تصمیم‌گیری به صحن مجلس ارائه می‌شود اما اگر نظر شعبه بر رد اعتبارنامه باشد، از طریق هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم  با اشاره به تائید اعتبار نامه منتخب صومعه سرا و فریدونشهر در شعبه تصریح کرد: در حال حاضر فقط اعتبار نامه منتخب گچساران باقی مانده که در کمیسیون تحقیق فقط اسناد و مدارکی رسیدگی می شود که قبلا شورای نگهبان آنها را رسیدگی نکرده باشد.

مرادی تاکید کرد: کمیسیون تحقیق ابتدا از معترض یا معترضان جهت توضیح اعتراض و سپس از نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش مورد اعتراض قرار گرفته جهت دفاع دعوت به ‌عمل آورد و بعد از بررسی این موارد جلسه کمیسیون برگزار و در خصوص اعتبار نامه تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون تحقیق نظر تائید یا رد اعتبار نامه را به صحن مجلس ارائه می کند، افزود: در صحن مجلس تکلیف اعتبارنامه با رای نمایندگان مشخص می شود.

به گفته این نماینده مجلس، طبق آئین نامه داخلی مجلس ظرف 2 هفته تکلیف اعتبارنامه هایی که مورد اعتراض واقع شده باید در مجلس مشخص شود.

اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون منتخب گچساران، سید کاظم دلخوش منتخب صومعه سرا و حسین محمدصالحی منتخب فریدن، فریدونشهر و چادگان مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت که به رغم تائید اعتبارنامه همه نمایندگان در صحن مجلس، اعتبار نامه این سه متخب تائید نشده است.

شعبه بررسی کننده اعتبار دلخوش و صالحی، این اعتبارنانه ها را تائید کرده است.