به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، عبداله نوری در ديداري كه ارگان حلقه لندن (جرس) گزارشي از آن را منتشر كرده، از خاتمي انتقاد كرد و گفت: برداشت من هم در مذاكره با آقاي خاتمي اين بود كه ايشان بدون محقق شدن شرايطي كه اعلام كرده بود در انتخابات شركت نخواهد كرد. به هر حال اگر ايشان از ابتدا بناي شركت شخصي مي داشت بهتر بود از قبل در بيانات خود شرايط شخصي خويش را از بحث جمعي جدا مي كرد تا سوءتفاهمي به وجود نيايد و يا اصولا آن شرايط را بيان نمي كرد.
وی همچنین در مورد توجیهات مطرح شده درخصوص رای دادن خاتمی گفت: آنچه برای توجیه رأی دادن بیان شده چنانچه درست باشد در ارتباط با تمامی افراد صادق است و این توجیهات در روز رای گیری به یکباره ظاهر نشده است و از قبل هم می شد با همین توجیهات به گونه دیگری رفتار نمود.»
نوری در این ملاقات می گوید: وقتی یک برنامه سیاسی روشن، پشتوانه مطالبات نباشد، نتیجه ای جز یأس و ملال ندارد و یأس و بی برنامگی در نیروهای تحولخواه[اسم مستعار محافل برانداز فعال در فتنه سبز] یکی از مشکلات اساسی آنهاست. مشکل این نیروها که ذیل عناوین مختلفی مانند جنبش سبز با اصلاح طلب فعالیت می کنند این است که «به دلیل افراطی گری نمی دانند در چنین جوی چه چیزی بخواهند که هم باعثریزش طرفداران نشود و هم حاکمیت را به بی اعتمادی بیشتر دچار نکند؟»
وزير كشور معزول دولت اصلاحات با بيان اينكه حاكميت نيازي به مصالحه با مخالفان نمي بيند گفت: حاكميت احساس مي كند طرف مقابلش به چيزي كمتر از نابودي و خلع يد كامل او از قدرت رضايت نمي دهد و حتي هدف نهايي اش از ورود به قدرت يا شركت در انتخابات هم همين است. طبيعتا تا وقتي چنين احساسي وجود داشته باشد مجالي براي فعاليت به نيروهاي منتقد و معترض نخواهد داد و روشن است كه حاكميت با نيرويي كه فكر مي كند خواهان نابودي كامل اوست دست به مصالحه نخواهد زد، ضمن اينكه طرف مقابل حاكميت نيز هيچگاه مصالحه را به طور واقعي در دستور كار خود قرار نداده است چرا كه چنين دستور كاري مخالفاني هم دارد. آنها اينگونه مي انديشند كه در هر گونه تعامل و مذاكره اي با حكومت بر سر اختلافات، برنده به صورت يكطرفه حكومت خواهد بود.