به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در جلسه امروز در ادامه اعتراضات نسبت به نحوه طرح استیضاح وزیر کار و لغو آن از سوی استیضاح کنندگان مهدی سنایی نماینده نهاوند با استناد به اصل 89 قانون اساسی و بند 11 ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: مجلس باید شان خود را حفظ کند برخی دوستان که مدعی حقانیت هستند مسائل شخصی را با مسائل کلی مجلس قاطی نکنند این نحوه طرح استیضاح و شکل پیگیری مسائل کشور به نفع مجلس نیست.
وی گفت: مسائلی که این گونه مطرح می شود شان مجلس را کاهش می دهد و تاثیر ابزار نظارتی را از بین می برد.

لاریجانی خطاب به سنایی گفت: این ایرادات از جنسی نیست که به هیئت رئیسه جلسه وارد باشد.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر با استناد به اصل ۸۹ قانون اساسی خطاب به هیئت رئیسه مجلس و لاریجانی گفت: وقتی آقای جهانگیرزاده و قاضی پور قصد تذکر دارند شما می پرسید به کدام ماده استناد می کنید اما چرا به آقای توکلی نگفتید به چه ماده ای استناد کرد و صحبت کرد.

وی ادامه داد: چرا برخی نماینده گان نماینده تر هستند؟ برای اداره جلسه نباید تبعیض وجود داشته باشد اگر آقای خباز باید ماده مورد استنادش را بگوید آقای توکلی هم باید ماده مورد استناد خود را بگوید.

محمود احمدی بی غش نماینده شازند نیز در سخنانی گفت: من خود ایراداتی به شیخ الاسلام دارد اگر قرار بر استیضاح باشد در موافقت با آن صحبت می کنم. آقای مرتضوی را هم هیج گاه از نزدیک ندیدم بحثمن مجلس است.

وی ادامه داد: در این چهار سال استیضاح خیلی از وزرا را دیدیم اما چه اتفاقی افتاد که این موضوع به بنگاه تبلیغاتی تبدیل شد و برخی نمایندگان نماینده تر شدند نگذارید این رویه باب شود برخی امضا کنندگان حتی از انتخاب حکمیت خبر نداشتند و از موضوع حکمیت خبر نداشتند.

وی ادامه داد: وقتی استیضاح مطرح می شود می گویند مجلس می خواهد استیضاح کند اما چند نفر از آن بهره برداری می کنند حتی شنیدم رئیس جمهور برای دفاع از وزیر تا مجلس هم آمده است.

بیغش به گفته زاکانی مبنی بر اینکه انجام استیضاح مملکت را به هم می ریزد اشاره کرد و گفت: تو که می دانی مملکت را به هم می ریزی چرا وارد قضیه شده ای.

وی همچنین به گفته نادران در جلسات قبل مجلس درباره استیضاح مرحوم کردان اشاره کرد و گفت: یکی از نمایندگان گفت ما نمی خواهیم ماجرا مانند دادن پول به مساجد شود.

بی غش ادامه داد: ما از کجا بدانیم هم اکنون مانند آن ماجرا پیش نیامده است.

لاریجانی خطاب به بی غش گفت: تذکر شما به کیست شما باید تذکرتان را به هیئت رئیسه بدهید شما به استیضاح کنندگان اعتراض دارید بنابراین به آنها بگویید خواهشم این است که بحثرا متوقف کنید این مباحثربطی به هیئت رئیسه ندارد.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران نیز با استناد به اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر رسیدگی اتهامات در قوه قضائیه گفت: دیدید و همه دیدند که برای چندمین بار یک فرد و یک مجموعه در کشور به اتهاماتی نظیر آدم کشی، جنایت و قتل متهم است و بیش از دو سال است که ما از قوه قضائیه هیچ نتیجه ای ندیده ایم.

نماینده تهران ادامه داد: دیدیم و همه دیدند که بیش از هفت سال است این فرد متهم به دخالت در امور دانشگاه آزاد است اما ما از قوه قضائیه هیچ عکس العملی ندیدیم.

وی خطاب به لاریجانی گفت: آقای توکلی که امروز حکم است، انسان دین دار و انقلابی است ولی همین انسان دین دار یک روز گفت موسویان جاسوس است و بعد توبه کرد قوه قضائیه باید رسیدگی کند و گرنه ممکن است آقای توکلی نسبت به مرتضوی فردا توبه کند تکلیف ملت را قوه قضائیه باید روشن کند همین آقای نادران گفت " در هتل کذا شراب خوردند " در آن جلسه بزرگان مجلس حضور داشتند آقای نادران همچنین گفتند " در هتل کذا فحشا کردند " بزرگان مجلس در آن هتل حضور داشتند این حرفها را از تریبون زدن و بی تفاوتی قوه قضائیه مملکت را به باد می دهد.

کوچک زاده گفت: آیت الله آملی لاریجانی چقدر وقت برای رسیدگی به این ادعاها می خواهید که هر روز در ازایش دوباره توبه می شود می گویند و آبرو بر براد می دهند و توبه می کنند اگر واقعا تابع رهبر انقلاب هستید ایشان فرمودند این چه وضعی است که ما همین طور یکی را به چیزی متهم می کنیم فرمودند چیزی که به اثبات قضایی احتیاج دارد اگر راست هم باشد نباید گفت.

این نماینده حامی دولت خطاب به نمایندگان خاطر نشان کرد: بسیاری از شما زخم خورده این رویه و اخلاق هستید اینکه رای نیاوردید نسبت به شما تهمت زده اند و نسبت به برخی از شما اتهام ناروا زدند این رویه منحوثرا یک عده ای را فاسد به اسم اصلاح طلب در این ممللکت باب کردند و متاسفانه دوستان ما هم بازی آن را خوردند.

وی خطاب به هیئت رئیسه گفت: جلوی این رویه را بگیرید من از کسی طرفداری نکرده ام و نخواهم کرد می دانم خواهند گفت از مرتضوی طرفداری کرده ام من مخالف صد در صد این رویه های غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستم و راهی جز ورود قاطعانه قوه قضائیه به ادعاها و متهمین وجود ندارد.

محمد رضا تابش دبیر فراکسیون خط امام(ره) پس از این گفته های کوچک زاده برای واکنش به سخنان وی درباره اصلاح طلبان قصد تذکر داشت اما هیئت رئیسه به وی اجازه صحبت نداد.

لاریجانی در پایان اظهارات کوچک زاده گفت فکر می کردم اگر استیضاح انجام می شد زودتر خاتمه پیدا می کرد این تذکرات ربطی به موضوع بحث مجلس ندارد.