به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در حاشیه همایش نحوه اجرای قانون ارتقای سلامت نظامی اداری و مقابله با فساد در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام تنقیح قوانین تصریح کرد: اکنون بیش از ۱۰ موضوع تنقیحشده داریم که به ریاست مجلس ارائه شده است. البته مجلس در فضای انتخاباتی قرار گرفت و دوباره قرار شد رییس مجلس تشکیل جلسه دهد و کمیسیونهایی را که این موضوع به آنها احاله شده است فعال کنند. سیاست ما این است که امسال یکسوم قوانین کشوری تنقیح و ابلاغ شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تنقیح قوانین نیز همانند قوانین عادی باید تشریفاتی را در مجلس سپری کند‌؟ اظهار کرد: خیر، مجلس برای تنقیح قوانین راهکار آسانی را طراحی و تهیه کرده که تصویب را راحت می‌کند.

خبرنگاری با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری خواستار ارزیابی پورمحمدی شد که وی پاسخ داد: این موضوع دارای چند بخش است. یکی از آنها این است که دستگاه‌های مختلف اداری کشور وظایف خود را در قبال تولید، کار وسرمایه‌گذاری به خوبی انجام دهند زیرا فرایند‌های طولانی، ابهامات و اجرای ضعیف یا ناقص یا اجراهای غیر عادلانه و غیر منصفانه مخل نظام تولید و سرمایه‌گذاری کشور است. ما نظارت می‌کنیم که این موارد بهتر انجام شود و طبعا موارد ذکر شده سهم بسیار زیادی در افزایش تولید دارند.

پورمحمدی با بیان اینکه فساد مانع توسعه و رشد است افزود: ‌ در تمام تئوریهای جدید رابطه میان فقر، فساد و عدم تولید مطرح شده است و یکی از محورهای اساسی توسعه و کاهش فقر، تولید به شمار می‌رود؛ لذا برای افزایش تولید باید از فساد جلوگیری کنیم و سازمان بازرسی در این راستا تلاش می‌کند که برای ارتقای جایگاه تولید، با فساد مخل تولید مبارزه کند. اولویت ما در مبارزه فساد در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری است بنابراین سعی می‌کنیم موانع تولید و سرمایه‌گذاری را تحت نظارت و بازرسی خود قرار دهیم. بخش دیگری از نظارت ما مربوط به کاستی‌ها و کمبود‌های مقرارتی می‌شود زیرا برخی از مقررات برای تولید، سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: انشاالله با اجرای قانون سلامت اداری می‌توانیم گام بلندی را در جهت تولید برداریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: ‌ حدود ۱۰ روز دیگر سمینار گسترده ارتقای سلامت اداری و تولید ملی را با حضور روسای قوا خواهیم داشت و سیاست‌های کلی‌تر و محوری‌تری را در خصوص حمایت از تولید بیان می‌کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که «پیش از این مطرح کرده بودید از قبیل پرونده‌های فساد مالی اخیر زیاد داریم» توضیح داد: به این رقم و میزان خیر اما از این جنس پرونده‌ها متاسفانه متعدد داریم. تلاش ما این است که با جدیت مبارزه و مهمتر از آن پیشگیری کنیم. واقعیت این است که در فضای رسانه‌ای تا مطالب به خوبی مشخص نشود برون‌داد رسانه‌ای آن موجب آزار روان و فرسایش روحی و تزلزل رفتاری خواهد شد.

وی افزود: در خصوص پرونده فساد بزرگ اخیر فکر می‌کنیم باید اطلاع‌رسانی خوب و دقیقی شود و مبارزه قاطعی صورت گیرد. بنای ما این است که در این حوزه اطلاع‌رسانی دقیق باشد. تا به امروز رسانه‌ها خوب عمل کرده‌اند.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که شما در سخنرانی خود در خوزستان اعلام کردید که در مورد هدفمندی یارانه‌ها نامه‌ای را به دفتر رهبری داده‌اید. در این مورد توضیح دهید گفت: نگفتم فقط به دفتر رهبری. ما در مورد موضوعات مختلف به ویژه هدفمندسازی یارانه‌ها گزارش‌های متعددی را تهیه کرده‌ایم که یکی از مراجع گیرنده ما دفتر رهبری بوده است.

پس از پاسخ پورمحمدی سئوال شد «آیا نامه شما در خصوص انتقادات بوده است؟» که پورمحمدی پاسخ داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نقاط مثبتی دارد که آنها را مورد تاکید قرار داده‌ایم و نقاط ضعفی هم دارد که ناشی از عدم اجرای برخی مواد دیگر است. خود قانون نیز ابهاماتی دارد که باید اصلاحاتی روی آن صورت گیرد.

وی افزود: مهمترین محوری که در این موضوع مورد اشاره قرار دادیم این است که پرداختها باید متناسب‌ با دریافت‌ها باشد. این تناسب رعایت نشده و دیگر اینکه از مهمترین اهداف این قانون تقویت تولید و افزایش بهره‌وری است که به این بخش توجه چندانی نشده و این نگرانی نیز جدی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص تهیه گزارش درباره بازار سکه و ارز نیز تصریح کرد: ما گزارش‌هایی تهیه کردیم و تذکر دادیم اما فکر می‌کنیم موضوع سکه و ارز جزو موضوعات کاملا اجتماعی روانی است. ضمنا برخورد با مفاسد سکه و ارز جزو کارهای ما نیست و از کارهای وزارت اطلاعات به شمار می‌رود. ما با سیاست گذاریها کار داریم.

پورمحمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شرکت میکنید؟ گفت: انشاالله به وقتش.