به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام والمسلمين قاسم روانبخش در گفتوگو با ايسنا ، در پاسخ به اين سوال كه به نظر وي موثرترين فرد در مجلس چه كسي بوده، با بيان اينكه نميتوان به اين سوال به راحتي پاسخ داد اظهار كرد: اگر از نظر اخلاقي بخواهيم بررسي كنيم بايد بالاترين نمره اخلاقي را به حجتالاسلام و المسلمين آقاتهراني بدهيم، چراكه ايشان استاد اخلاق هستند و در طول چهار سالي كه نماينده مجلس شوراي اسلامي بودند نكات اخلاقي كه ميفرمودند در رفتار خود نيز اعمال ميكردند همچنين دكتر حدادعادل نيز از جمله افرادي هستند كه داراي ويژگيهاي مثبت اخلاقي هستند و در جريان مقابله با فتنه نقش قابل توجهي داشتند.

وی در ادامه با اعتقاد بر این‌که «فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم از فعال‌ترین فراکسیون‌ها بوده است» گفت: این فراکسیون در برابر جریان‌های انحرافی در ابعاد سیاسی و اقتصادی ایستاد و بر اصول انقلاب و ارزش‌ها تاکید کرد.

روانبخش با بیان این‌که «جمعی از موسسین جبهه پایداری در فراکسیون انقلاب اسلامی مشغول به فعالیت هستند» ادامه داد: این فراکسیون در حذف تبصره ۳ مبنی بر حقوق مادام‌العمر سیاسیون پافشاری زیادی کرد تا نشان دهد که در عمل نیز حتی اگر به ضرر خودشان تمام شود بر روی مقوله عدالت پافشاری می‌کنند. این فراکسیون همچنین در مقابله با وقف دانشگاه آزاد به خوبی عمل کرد و پرچمدار مخالفت با مصوبه مجلس در این زمینه بود.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در مبارزه با فتنه ۸۸ نیز این فراکسیون فعال‌تر از دیگر فراکسیون‌های مجلس از جمله فراکسیون بزرگ اصولگرایان بود چراکه ما دیدیم در فراکسیون اصولگرایان برخی از افراد بعضا حمایت‌هایی را از جریان فتنه انجام دادند.

سخنگوی ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه در ادامه در مورد ضعف‌های مجلس هشتم گفت: بعضی افراد در مجلس بعضا حزبی و جریانی فکر می‌کردند نه ملی، از جمله در وقف دانشگاه آزاد عملکرد خوبی از خود نشان ندادند.

وی افزود: مجلس هشتم همچنین نتوانست تعامل چندان خوبی با دولت برقرار کند.

روانبخش مصوبه مجلس در رابطه با قطع رابطه با انگلیس و حمایت مجلس از دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را از نقاط قوت مجلس هشتم عنوان کرد.

این عضو جبهه پایداری همچنین خبر داد که لیست انتخاباتی این جبهه در دور دوم انتخابات مجلس نهم سرلیستی نخواهد داشت و این لیست به همان شکلی که در سایت این جبهه منتشر شده در جریان تبلیغات نیز منتشر می‌شود.

اولين فردي كه در ليست جبهه پايداري اسم آن مشاهده ميشود، حجتالاسلام والمسلمين حسينيان ميباشد.