به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، "علیرضا نوری زاده" چهره شناخته شده اپوزیسیون و از مجریان تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (ChannelOne) دوشنبه ۲۸فروردین (April.۱۶) مدعی شد: من و احسان نراقی در قصر مارینی پاریس با آقای خاتمی دیدار کردیم. در این ملاقات محمد علی ابطحی و چند تن دیگر از مشاوران آقای خاتمی حضور داشتند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «به سید محمد خاتمی گفتم احسان نراقی برای اینکه سفر شما با موفقیت همراه باشد و صحبت هایتان در مورد آزادی، دموکراسی و حقوق بشر انعکاس داشته باشد، خیلی تلاش کرده اند، شما باید به افرادی مانند ایشان توجه داشته باشید. خاتمی گفت: ما خیلی به آقای نراقی مدیون هستیم و از کتاب های ایشان استفاده کرده ایم. امیدوارم احسان نراقی بتواند به ایران بیاید و تجلیل خوبی از وی به عمل بیاوریم.»

نوری زاده که به قول خودش ۳۰ سال است که برای براندازی جمهوری اسلامی تلاش می کند و در جریان فتنه ۸۸ نیز با حضور در شبکه های ماهواره ای چون صدای آمریکا، بی بی سی، شبکه سلطنت طلب کانال یک و… برای دامن زدن به اغتشاشات بیشترین تلاش ها را کرد در ادامه افزود: «نراقی گفت: ان شاء الله به همراه علی رضا نوری زاده به تهران خواهم آمد.» و خاتمی در پاسخ گفت: «آمدن نوری زاده به ایران مشکل است اما اگر در دوره دوم ریاست جمهوری موفق شوم در مورد بازگشت نوری زاده تلاش خواهم کرد.»

وی در خاتمه به اتهام زنی علیه وزارت اطلاعات پرداخت و گفت: وزارت اطلاعات قبل از آمدن آقای یونسی از خاتمی تبعیت نمی کرد و با افرادی را که خاتمی به آنها احترام می گذاشت برخورد می کردند. اگر آقای خاتمی نبود من و شهرام همایون و چند تن دیگر نیز ترور می شدیم. مقالاتی را که من در خارج از کشور و اکبر گنجی در ایران به چاپ رساندیم و با اقداماتی که خاتمی انجام داد، فضا تغییر کرد.