به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در نشست خبری که ظهر امروز در ساختمان مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش و دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه گفت: سپاه و ارتش دو بازوی نظام جمهوری اسلامی ایران برای دفاع هستند.

وی با تبیین برخی مسائل روز به موضوع آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز با خبر شدیم که واریز بخش دوم پول هدفمندی به حساب خانوار انجام شده است. این کار طبق قانون بدون تصویب مجلس غیر قانونی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در خصوص اجرای هدفمندی یارانه به توافق رسیدند تا این طرح ۵ ساله انجام شود افزود: در فاز اول اشکالاتی وجود داشت که می بایست آنها برای آغاز فاز دوم رفع شود.

باهنر اظهار داشت: یکی از دغدغه های مجلس در حال حاضر این است که بدون رفع مشکلات فاز اول هدفمندی یارانه ها، فاز دوم اجرا شود

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده بود تا ۳۰ درصد از منابع این طرح در بخش تولید صرف شود گفت: اما دولت این کار را نتوانست انجام دهد یعنی اقدام دولت در این خصوص یا صفر بود یا نزدیک به صفر.

وی در ادامه افزود: به همین خاطر تولید در داخل کشور دچارمشکل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واریز مبلغ هدفمندی یارانه ها به حساب خانوارها باعثایجاد تورم در ماههای آخر سال ۹۰ شد و مردم را دچار مشکل کرد گفت: امروز حرف همه مردم در خصوص گرانی ها است. البته گرانی ها عوامل متعددی داردکه بخشی از آن به خاطر عدم اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها است.

باهنر با اشاره به لغو مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور در شب گذشته اظهار داشت: به نظر می رسد با لغو مصاحبه رئیس جمهور، آقایان مجاب شدند چند روزی صبر کنند و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به تعویق اندازند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت بیش از دو ماه بودجه را با تاخیر به مجلس داد گفت: به همین خاطر است که نتوانستیم قبل از سال پرونده بودجه را ببندیم.

وی در ادامه افزود: در بودجه سال ۹۱ هم وضع بودجه دولت مشخص می شود و هم گام بعدی در اجرای طرح هدفمندی یارانهها.