پوشش و حجاب نماد تفکر انسانی است

 زهره الهیان نماینده مجلس در نشست خبری حجاب و عفاف اظهار داشت:موضوع حجاب از مقوله‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود و سیاست‌های کلان همواره در دولت‌های گذشته وکنونی در این زمینه مغفول مانده است.

 اخبار اجتماعیوی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اقدامات خود را با توجه به دو پیام مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد ومعیشت و فرهنگ آغاز کرده است، گفت: کاستی‌ها و نقص‌های زیادی در مورد توجه نشدن به موضوع حجاب وجود داشته و این مسئله سبب شکاف بین نسل‌ها در حوزه حجاب شده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: بستر انتقال فرهنگ در حوزه حجاب باید تقویت شود و موضوع خانواده هر چه بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

الهیان گفت: موضوع سند 2020 و توجه نکردن به سند تحول آموزش و پرورش زمینه‌ساز تغییر فرهنگ در حوزه حجاب است و باید از دوران کودکی و مدرسه فرهنگسازی‌های لازم درحوزه حجاب انجام گیرد.

وی بیان داشت:‌امروزه دست‌های زیادی به موضوع ابتذال در حوزه مد و لباس ورود کرده و آسیب‌های زیادی رادر این راستا ایجاد کرده است ومتاسفانه حوزه مد و لباس کشور مورد هجوم نرم قرار گرفته است و به نوعی از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور شده‌ایم.

این نماینده مجلس اعلام کرد: پوشش و حجاب نماد تفکر انسانی است و نبود آن نوعی تفکر بیمار گونه محسوب می‌شود. بنابراین اگر فرهنگسازی درحوزه حجاب و عفاف صورت گیرد دیگر دختران و زنان ایرانی تفکر منحط غرب را انتخاب نمی‌کنند.

الهیان گفت: باید در این زمینه به سراغ تشکل‌های مردمی برویم البته مجلس هم پیگیر ارتقاء فرهنگ در حوزه حجاب و عفاف است و اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمانت اجرایی ندارد می‌توان در مجلس مصوبه را تبدیل به قانون کرد.