۵ + ۱ حسن نیت ایران در مذاکرات را به خوبی پاسخ دهد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخشی از سخنرانی هفتگی خود در بین مردم بغداد گفت: مذاکرات هستهای ایران با کشورهای ۵+۱ در استانبول را با دقت بسیار پیگیری کردهایم و از این گامها برای حل این بحران به روشی عاقلانه حمایت و بر حق طبیعی هر ملتی برای دستیابی به انرژی صلحآمیز هستهای دفاع میکنیم.

وی با تقدیر از طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران و حسن نیتی که در این مذاکرات نشان داد، خواستار مقابله به مثل ایالات متحده و کشورهای غربی شد و افزود که منطقی و عادلانه نیست که جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران زیر فشار تحریم‌های بین‌المللی طرح‌های تازه‌ای برای جلب اعتماد ارائه دهد و از جامعه بین‌الملل خواست که حسن نیت ایران را با حسن نیتی دیگر پاسخ دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از ایالات متحده و کشورهای غربی خواست که نگاه قدیمی خود به جمهوری اسلامی را که دهه‌هاست تغییر نکرده تغییر دهند.

حکیم ادامه داد: عراق با توجه بسیار به این پرونده نگاه میکند زیرا ایران همسایه مسلمان عراق است و هر اتفاقی در آن در کشورهای همسایه تأثیر مستقیم میگذارد و این باعث میشود که به این پرونده اهتمام نشان دهیم و ابراز امیدواری کرد که نشست آینده در بغداد بتواند گام اساسی را در پیش برد این پرونده بردارد.