به گزارش افکارنیوز، صادق زیبا کلام در گفتگو با مهر با اشاره به حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بعداز ۷ سال غیبت گفت: این علامت سوال برای خیلی ها به وجود می آید که علت حضور احمدی نژاد در مجمع بعد از چند سال چیست؟ مجمعی که از سال ۸۴ که اصولگرایان به قدرت رسیدند، به میزان قابل توجهی جایگاه خود را در هرم قدرت از دست داده است.

وی با اشاره به دلیل حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام آنرا برای تقریب قلوب با هاشمی و بهبود بخشیدن مناسباتش با وی تحلیل کرد و گفت: احمدی نژاد در شرایط کنونی احساس می کند اصولگرایان با دولت اختلاف بنیادین پیدا کردند؛ لذا قصد دارد از حمایت های هاشمی برخوردار شود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه هاشمی اهل کینه و انتقام گیری نیست، تاکید کرد: هاشمی بیشتر خیر و صلاح نظام را در نظر می گیرد تا اینکه بخواهد بی مهری های احمدی نژاد را پاسخ دهد.

کارشناسی مسائل سیاسی با بیان اینکه هیچ وجه اشتراک مشترکی میان احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی وجود ندارد، تاکید کرد: از لحاظ جهان بینی، سلوک رفتاری، نوع دیدگاه در عرصه های اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست داخلی هیچ وجه اشتراکی میان این دو وجود ندارد؛ لذا بعید می دانم هیچ قرابتی میان این دو به وجود آید.

وی همچنین با بیان اینکه با اظهارات الهام در خصوص جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه هیچ نقشی در نظام سیاسی کشور ندارد است موافق است، خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت و کسانیکه در آن شرکت می کنند از سال ۸۴ عملا هیچ جایگاهی در عرصه سیاست ندارند؛ بنابراین حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور در مفید بودن جلسات مجمع بی تاثیر است.