به گزارشافکارنیوز، "اسماعیل کوثری" در مصاحبه با العالم، گفت: كشورهاي همجوار ما بايد بدانند كه اگر جلوي فعالیت جاسوسان موساد را نگيرند ، خودشان ضرر مي بينند.

کوثری با اشاره به نفوذ شماری از عناصر موساد از طریق منطقه کردستان عراق، افزود: منطقه کردستان عراق و برخی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان بدانند که حضور رژیم اسرائیل در خاک آنها به ضررشان است؛ زیرا اسرائیل فقط به فکر منافع خود است.

وی تأکید کرد: کشورهای همسایه نباید بگذارند که اسرائیل فعالیتی علیه ایران انجام دهد.

کوثری با اشاره به اطلاعات بسیار خوب به دست آمده از جاسوسان دستگیر شده، خاطرنشان کرد: ما درمرحله اول از طریق دیپلماسی و مذاکره تأکید می کنیم که این کشورها از فعالیت این افراد جلوگیری کنند، و نگذارند این افراد در آن کشورها پایگاه بسازند.

ایران از پایگاه های جاسوسان در منطقه اطلاع دارد

کوثری هشدار داد: ما از محل پایگاه این افراد در آن کشورها آگاه هستیم، و می دانیم که این افراد آنجا آموزش می بینند.. بنابراین از این کشورها می خواهیم که خودشان اقدام کنند تا ما وارد مراحل بعدی نشویم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملیات و فعالیتهای شبکه جاسوسان موساد، گفت: نمی شود گفته که عملیات این افراد اقداماتی کور بوده؛ بلکه اقداماتشان براساس یک استراتژی و حساب شده و تعریف شده بود.

کوثری با اشاره به شناسایی و دستگیری عناصر و اعضای این شبکه جاسوسی، خاطرنشان کرد: این افراد از هم جدا بودند و شاید هم همدیگر را نمی شناختند، ولی از یک مرکز یعنی موساد هدایت می شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در بازجویی ها به خیلی از مسائل اعتراف کردند، تأکید کرد: من این نوید را به ملت ایران می دهم که نیروهای اطلاعاتی یعنی سربازان گمنام با تمام قدرت این کار را دنبال می کنند.

کوثری گفت: تاكنون به لطف خدا ۱۵ نفر از اينها در چندين استان دستگير شده و مورد بازجویي قرار گرفتند، و نيروهاي اطلاعاتي توانستند از عملیات بعدی اين افراد در ايران، جلوگيري كنند.