به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای سالامی امروز با لاپو پیستللی نماینده پارلمان ایتالیا دیدار کرد.

باهنر در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به سوابق روابط تاریخی و پارلمانی مثبت جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا، مجلس شورای اسلامی از هر گونه توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به ‌ویژه روابط پارلمانی استقبال می‌ کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی ایران افزود: این مذاکرات باید دربرگیرنده مسائل مهم منطقه ‌ای همچون حضور نیروهای خارجی در منطقه و مبارزه با تروریسم نیز باشد و می‌توان در راستای همکاری‌های متقابل به نتایج مثبتی در این باره رسید.

باهنر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را جزء حقوق مسلم و قطعی ملت ایران دانست و تصریح کرد: همان گونه که بارها اعلام و تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات ان. پی. تی در کنار عمل به وظایف خود به دنبال استیفای حقوق قانونی خود خواهد بود.

در ادامه این دیدار لاپو پیستللی نماینده پارلمان ایتالیا نیز در این دیدار، ایران را کشوری با سابقه تمدنی چند هزار ساله خواند و گفت: ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه دارای منافع مشترکی می باشند.

وی در پایان نگرش ایتالیا را به رویدادهای منطقه، دوستانه دانست و افزود: جهان امروز نیازمند اقدامات خردمندانه سیاستمداران است.