به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مصطفی محمد نجار در جمع استانداران و فرماندهان استانهای کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور بر اساس منویات رهبری و خط راهبردی دولت سعی کرد به عنوان مجری انتخابات از رای مردم امانت داری و شعار میزان رای مردم است را به اثبات برساند.
وی افزود: ما تمام بسترها را فراهم کرده ایم که یک انتخابات خوب برگزار شود و کاری بکنیم که مشارکت مردم حداکثر باشد که الحمدالله این کار صورت گرفت.

نجار همچنین با اشاره به مشارکت ۶۴ درصدی مردم در دور اول انتخابات گفت: مردم ایران نشان دادند که هوشمند هستند و با این مشارکت ۶۴ درصدی سیلی محکمی بر دشمن زدند و تمام توطئه ها و هزینه های دشمن را نقش برآب کردند.

وی با اشاره به برخی توطئه ها وطراحی های دشمنان برای انتخابات مجلس نهم گفت: ترور دانشمندان هسته ای، تهدید نظامی، تحریم های سخت از جمله طراحی های دشمنان بود و هر آنچه که داشتند روی میز ریختند و به جنگ انتخابات آمدند اما مردم و مشارکت حداکثری آنان در ۱۲ اسفند همچون عصای موسی به میدان آمده و تمام سحر و جادوهای دشمنان پلید را از بین بردند.

نجار با بیان اینکه مردم با تاسی از رهبرشان در انتخابات شرکت کردند و به ایشان لبیک گفتند تصریح کرد: شاهدیم که بعد از انتخابات دشمنان در یک سکوت خبری به سر بردند و از این مشارکت مردم زده شده بودند. بهت زده شده بودند.

وزیر کشور افزود: دشمنان خود اعتراف می کردند که طرفداران مقام معظم رهبری به مجلس رفتند بنابراین از موضع خصمانه خود عقب نشینی کردند که این نشان دهنده عظمت انتخابات در ایران بود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل، منطقه و سطح بین المللی در اوج اقتدار است، گفت: ایران در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و فناوری، نانوتکنولوژی، صنعت، کشاورزی به پیشرفت های فراوانی رسیده است و این موجب اقتدار آن در عرصه داخلی و بین المللی شده است.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: به زودی جشن صد و بیستمین سفر استانی دولت را خواهیم گرفت که سفرهای استانی یعنی پیوند مسئولین و مردم که در این سفرها بر اساس نیازمندیهای منطقه در همان جا تصمیم گیری می شود و آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد.

نجار تاکید کرد: ما در زمان تحریم ها افزایش رشد در سرمایه گذاری، شاخص بورس و صادرات غیر نفتی داشتیم که این نشان دهنده صلابت نظام و مردم است.

وزیر کشور با اشاره به تحریم های کشورهای غربی در قبال ایران گفت: آنها می خواستند ما را تحریم کنند ولی خودشان سوختند و شاهد هستیم که مردم ایران بدون توجه به تحریم ها با شور و نشاط فراوان به خصوص در زمان ایام نوروز به تفریح و گردش خود پرداختند که امسال بالاترین میزان گردشگری را داشتیم.

وی با اشاره به موفقیت ایران در عرصه سیاسی در سال گذشته گفت: انتخابات با مشارکت ۶۴ درصدی و همچنین حضور دهها میلیونی مردم در ۲۲ بهمن که حتی برای اولین بار این راهپیمایی در ۴ هزار روستا نیز انجام شد یکی از عوامل اقتدار و قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید.

نجار قانون هدفمندسازی یارانه ها یکی از موفقیت های ایران در عرصه اقتصادی نام برد و گفت: الان شاهد آثار خوب این قانون در کشور هستیم که امروزه با وجود افزایش خودروها ۶۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم که نه تنها کمبود بنزین نداریم بلکه بنزین نیز صادر می کنیم که کشورهای غربی می خواستند با تحریم بنزین ما را تحت فشار قرار بدهند و اگر قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا نشده بود الان باید روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف داشتیم که امروز به ۶۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف و حرکت به سمت بهره وری و همچنین حفظ میراثهای گرانبها برای نسل های آتی از جمله آثار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه هاست.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات ۱۵ اردیبهشت خاطر نشان کرد: تبلیغات انتخاباتی از بامداد پنجشنبه شروع شده که در این دوره کاندیداها در ۱۸ استان کشور برای راه یافتن به مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.