به گزارش پایگاه اطلاعرسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه مشترک دبیرخانه و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور رییس جمهور در جلسه مجمع گفت: حضور رئیس جمهور در جلسه مجمع، گامی مهم در جهت وحدت ملی کشور بود.

وی با اشاره به جلسات مسئولان دبیرخانه مجمع با رئیس جمهور در چند ماه گذشته گفت: در این جلسات قرار شد دولت همکاری جدی و نزدیکی با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشد و امید است با اندیشه‌ای همگرا و پیوسته کارهای مشترکی برای ارتقای کشور داشته باشیم.

رضایی به اولویت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به مجمع اشاره کرد و با تقدیر و تشکر از اهتمام ایشان گفت: مقام معظم رهبری با این ابلاغیه بار دیگر ثابت کردند که برای بهره‌گیری از ظرفیت مجمع برای حل و فصل مسایل سیاسی کشور مصمم هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام را هسته خرد جمعی کشور ترسیم کردند که این کاملا بر خلاف برخی کژاندیشی‌هایی است که این روزها در کشور درباره این نهاد مطرح می‌شود.

رضایی تاکید کرد: باید خواسته‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری سرلوحه حرکت جدی مجمع و آرمان آن قرار گیرد.

وی به بعد نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: باید به صورت ماهیانه نتایج رصدهای استراتژیک خود را خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به محورهای ده گانه ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت‌: با تشکیل شورای پژوهشی مشترک دبیرخانه و مرکز استراتژیک و انجام کارهای پژوهشی باید بر اجرای این محورها اهتمام ورزیم.

وی گفت: باید با استفاده از نظرات کارشناسان حول محور "تولید ملی" به تحقق اهداف شعار محوری سال به عنوان یک راهبرد، کمک کنیم.