مجلس باید کارآمد، برنامه‌ریز و ناظر امینی برای حقوق مردم باشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، همایش انتخاباتی ولایت محوری و شایسته گزینی جبهه حامیان ولایت شب گذشته با حضور مهرداد بذرپاش، حسن غفوری فرد، باهنر و افتخاری برگزار شد.

حسن غفوری فرد دبیرکل جبهه راه ملت و نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ۳۰ سال است که انقلاب اسلامی گرفتار رسانه‌های استکبار و بیگانه است، اظهار داشت: دشمنان کوچکترین حرکات ما را توسط رسانه های خود بازتاب می دهند.

نماینده مردم تهران افزود: ایران در سه دهه گذشته دکترین جدیدی برای سیاست خود اعلام کرد و در زمانی که همه فکر می کردند دوران دین در جهان به پایان رسیده جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی را مطرح کرد که این نظریه در دنیا جدید بود لذا اکنون شاهدیم جهان اسلام این الگو را پذیرفته و همان فعالیت هایی که ملت ایران در سال ۵۷ انجام داد هم اکنون در تونس و مصر و دیگر نقاط جهان در حال تکرار است.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی بوده و امام(ره) با بینش جهانی و شناخت دقیق اسلامی و آشنایی با سیاست موجب شدند انقلاب در ایران ۳۰ سال زودتر از کشورهای دیگر برپا شود و سایر کشورها به دلیل اینکه رهبری همچون امام خمینی(ره) نداشتند زمان انقلاب در آن طولانی شود.

غفوری فرد با یادآوری اینکه دشمن در حال حاضر تصور می‌کند که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند و یکی از امیدهای آنان برای ضربه به نظام ایران انتخابات‌ بدون حضور مردم است، متذکر شد: این برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که یکسال قبل از برگزاری انتخابات اقدامات گسترده را انجام می‌دهد تا مردم را برای شرکت در انتخابات ناامید شوند اما حضور گسترده مردم در انتخابات با رهنمودهای مقام معظم رهبری دشمن را متعجب کرد.

دبیرکل جبهه راه ملت و حامیان ولایت بیان داشت: استکبار جهانی در طول ۳۰ سال گذشته تبلیغات زیادی انجام داد تا عنوان کند جمهوری اسلامی زودگذر است لذا با ترور دانشمندان هسته‌ای سعی کردند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند اما همه برنامه آنها ناکام ماند از این رو دنیا متوجه خواهد شد که مردم سالاری دینی می‌تواند جهان را اداره کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تهران تابلوی کشور است و از ۳۰ نفر نماینده تهران ۲۵ نفر آن در مرحله دوم انتخاب می‌شوند لذا انتخابات در دور دوم همانند دور اول دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

غفوری فرد با بیان اینکه رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است گفت: باید همه ملت گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و زمانی که ولی فقیه خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند باید تمام توان خود را به کار گرفت تا انتخابات با شکوه برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار داشت: تعهد به اصل ولایت فقیه باید بزرگترین شاخصه کاندیداهای مجلس باشد و همه احزاب و گروهها باید تلاش خود را به کار گیرند تا کاندیداهایی ولایتمدار به مجلس راه یابند.

* نقش مجلس نهم بسیار کلیدی است

در ادامه این همایش مهرداد بذرپاش عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه ما در حال تبدیل شدن به یک کشور الگو هستیم و دنیا به ما به عنوان یک کشور الگو نگاه می‌کند، اظهار داشت: بنابراین تمام مسائل‌مان باید الگو باشد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه مجلس و دولت و حوزه‌هایی که توسط مردم انتخاب می‌شود در این الگو بودن بسیار مهم است، ادامه داد: ولایی، انقلابی و مردم دار بودن و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های برجسته یک مجلس خوب است از این رو مجلس باید کارآمد و برنامه‌ریز و در عین حال یک ناظر امین برای حقوق مردم باشد.

وی با اشاره به تصویب ۵ برنامه راهبردی توسط مجلس که شامل برنامه بودجه و برنامه توسعه است، افزود: معمولا ۲۰ _ ۳۰ نفر در مجلس لوکوموتیو هستند و بقیه نمایندگان از آنها پیروی می‌کنند در حالی که این تعداد باید افزایش یابد.

بذرپاش با تاکید بر لزوم تشکیل مجلس متخصص محور تصریح کرد: مجلس نهم، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را متاثر از فضای خود می‌کند و اگر مجلس مقتدر نباشد فضای بدی بر کشور حاکم می‌شود لذا با توجه به وضع منطقه، سال آخر دولت و اجرای هدفمندی یارانه‌ها نقش مجلس نهم بسیار کلیدی است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه مجلس باید لنگر‌گاه و تعادل بخش باشد و انقلابی عمل کند، افزود: عقل جمعی به مدل فعلی برای جبهه متحد رسیده‌اند و جامعتین به عنوان دورکن اصلی روحانیت در کشور که مقبول‌ترین نهاد روحانی هستند، جبهه متحد اصولگرایان را تایید کرده‌اند که این باعثاعتماد مردم است.

* قدرتمندی ایران ۵ + ۱ را در مذاکرات به زانو در آورد

در ادامه این همایش دلاور صیامی دبیر کل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه قدرتمندی ایران و حضور مردم در انتخابات، غرب را در مذاکرات ۵ + ۱ به زانو در آورد، تصریح کرد: ما اخلاص و صداقت ترکیه را نمی‌بینیم اما غرب ایران هسته‌ای را تا حدودی پذیرفت.

دبیرکل جبهه حامیان ولایت خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی از شخص تا شرکت‌های مهم کشور و همچنین متهم کردن جمهوری اسلامی به تروریسم ناکام ماند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی و الگو شدن جمهوری اسلامی ادامه داد: امسال که سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی است و مقام معظم رهبری سه سال پیاپی را با عنوان اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند اگر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط نمایندگان تقویت نشود خیانت است.

" مقام معظم رهبری سال گذشته را جهاد اقتصادی نام‌گذاری کردند در حالی که فساد ۳ هزار میلیاردی رقم خورد، بنابراین امسال باید کار شایسته‌ای در خصوص تولید ملی و سرمایه ایرانی صورت گیرد. "

صیامی با بیان اینکه جبهه حامیان ولایت برای شورای شهر و ریاست جمهوری برنامه دارد، افزود: اگر کسی را در برابر مقام معظم رهبری تشخیص دهیم قطعا با وی مقابله می‌کنیم.

دبیر کل جبهه حامیان ولایت تصریح کرد: هر کس که می‌گوید مجلس در رأس امور نیست برای خودش می‌گوید هرچند ما در عین حال از اجرای هدفمندی یارانه‌ها هم تشکر می‌کنیم.

* ۱۵ اردیبهشت روز برداشت انتخابات است

محمد‌رضا باهنر عضو جبهه متحد اصولگرایان دیگر سخنران همایش انتخاباتی جبهه حامیان ولایت اظهار داشت: بنده ۶ دوره در مجلس بودم و با ۱۲۰۰ نماینده کار کرده‌ام و ممکن است در این تعداد برخی از آنها دزد باشند اما نباید تمام مجلس شورای اسلامی به ناپاکی اشتهار یابد چراکه ما در فساد ۳ هزار میلیاردی ۴ نماینده داشتیم که با واسطه یا بدون واسطه با این پرونده ارتباط داشتند البته آنها برای حوزه انتخابیه خود با گروه آریا نامه‌نگاری کردند اما فضای عمومی فکر می‌کند این نمایندگان از ۳ هزار میلیارد سوء استفاده کرده‌اند اما هر ۴ نفر آنها رد صلاحیت شدند که البته حقشان بود.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با پیشنهاد به دبیر کل جبهه حامیان ولایت ادامه داد: دوستان می‌گویند ما لیست داریم اما پیشنهاد من به آقای صیامی این است که برای مشخص شدن وزن حامیان ولایت چند صندوق را برای رأی دادن مشخص کنند؛ چراکه ما در دور دوم باید رأی ساماندهی شده در صندوق بریزیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت روز برداشت انتخابات است، افزود: اینکه هرکس از زمین اختصاصی خود درو کند میتواند ادعا داشته باشد؛ لذا جبهه حامیان ولایت باید به طور مثال بر ۵۰۰ صندوق متمرکز شود تا رأی خود در مرحله دوم را ساماندهی کند.