به گزارش افکارنیوز به نقل از حوزه نيوز، ايشان در ديدار اعضاي ستاد برگزاري سي وسومين گراميداشت يادواره شهيد مرتضي مطهري که در بنياد بينالمللي علوم وحياني اسراء در قم برگزار شد،

آیت‌الله جوادی آملی گفت: دانشگاه‌ها با احداثنمازخانه و تفکیک جنسیتی دختران و پسران اسلامی نمی‌شود.

ایشان در دیدار اعضای ستاد برگزاری سی وسومین گرامیداشت یادواره شهید مرتضی مطهری که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، آیت‌الله مطهری را عاقلی عقل‌محور معرفی کردند و گفت: ‌ این که گفته می‌شود، انسان خردمند کسی است که نسبت به مسائل روز جامعه آگاه باشد، حداقل عالم است.

ایشان با بیان اینکه‌ کسی که نسبت به مسائل روز جامعه آشنا نباشد، ‌ از نظر اسلام، عالم نیست و زیر بار فتنه‌ها خم می‌شود، ادامه داد: ‌ شهید مطهری به این حداقل اکتفا نکردند و ضمن اینکه خود فتنه را می‌شناخت، دیگران را نیز نسبت به فتنه‌ها آگاه می‌کرد.

آیت‌الله جوادی آملی، هدف آیت‌الله مطهری و افرادی که در عرصه نشر افکار واندیشه‌های او تلاش می‌کنند را تحول در جهان اسلام معرفی کردند و گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه هستیم که عامل به وجود آمدن آن عقل، استدلال و اسلام و قر‌آن‌خواهی است که اینها نیز در گرو تفکر فلسفی و تعقلی است و بخش مهم آن نیز در حوزه و دانشگاه است. ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه، درعرصه بین‌الملل نقش‌آفرین است، ادامه داد: زمانی دانشگاه درعرصه بین‌الملل می‌تواند بیدار کننده باشد که اسلامی باشد و زمانی اسلامی است که متون درسی آن اسلامی باشد؛ بنابراین، تا زمانی که دروس دانشگاه علمی و دینی نشود، دانشگاه اسلامی نمی‌شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دانشگاه تنها با نمازخانه، تفکیک جنسیت و … اسلامی نمی‌شود، افزودند: ‌ اولین و آخرین حرف را در دانشگاه‌ها، علم و دانش می‌زند و تا زمانی که دانش در دانشگاه‌ها اسلامی نشود و آنهایی که گمان می‌کنند علم ربطی به اسلام ندارد، بیدار نشوند، نمی‌توان آن را اسلامی خواند.

ایشان با تأکید بر اینکه همه علوم از خداوند است، اظهار داشت: ‌ با توجه به اینکه همه مخلوقات، ‌ ازآن خداوند است، بنابراین، ‌همانطور که استاد حوزه در تفسیر قرآن می‌گوید: «خدا این گونه می‌فرماید»، استاد دانشگاه نیز در تبیین علوم مختلف می‌گوید: «خدا این چنین خلق کرده است». در این شرایط‌ هر دو علم، دینی است. آیت‌الله جوادی آملی، با بیان اینکه با قطعه قطعه کردن علم و ارائه آن در دانشگاه، چیزی از الهی و دینی بودن علم نمی‌ماند، اظهار کرد: ‌ اگر از قرآن نیز «قال‌الله» و «انزلنا» را بردارند، کتابی عربی می‌شود.

بنابراين، بايد تکه تکههاي علم را به هم وصل کرد و علوم اسلامي را در دانشگاهها ترويج سازيم.ايشان در پايان با اشاره به تلاشهاي گسترده بنياد علمي فرهنگي شهيد آيت الله مرتضي مطهري در عرصه کيفيسازي فعاليتها و ترويج انديشههاي استاد مطهري گفتند: در راستاي کيفي سازي ترويج افکار و انديشههاي شهيد مطهري و علميتر کردن فعاليتها، کارهاي گذشته نبايد ترک شود و به فکر آشنايي تمامي اقشار جامعه با افکار و انديشههاي شهيد مطهري بود.خاطرنشان ميشود در ابتداي اين ديدار، جعفري جلوه، قائممقام بنياد علمي فرهنگي شهيد مرتضي مطهري گزارشي از فعاليتها و برنامههاي آتي اين بنياد ارائه داد.