به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در اين مناظره رسايي با بيان اينكه مجلس آينده را اكثريت اصولگرايان شكل ميدهند اظهار كرد: در تهران رقابت بين دو جبهه همطيف وجود داشت و بنده به رفتار برخي از اعضاي جبهه متحد انتقاد دارم و گرچه آنها را غيراصولگرا نميدانم، اما به نظر من آنها لايق حضور در مجلس نيستند.

این نماینده جبهه پایداری با بیان این‌که «در هیچ نظامی نباید مردم در این حالت قرار بگیرند که بین کسانی که اصل نظام را قبول دارند و آن‌ها که اصل نظام را قبول ندارند، انتخاب کنند» افزود: در انتخابات جریان اصلاح‌طلبی به آن‌جا رسیده بود که اصل نظام را قبول نداشت، بنابراین باید از انتخابات کنار گذاشته می‌شد. در این حالت، باید انتخاب بین اعضای درون نظام اتفاق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: اصولگرهایی که در درون نظام با هم رقابت می‌کنند، در مبانی مشترک هستند، اما سلایق آن‌ها متفاوت است و همین موضوع باعثمی‌شود که گاهی کارها پیش برود و گاهی متوقف شود. این نماینده مجلس هشتم افزود: ما معتقدیم که مجلس نهم باید از اصولگراهایی شکل بگیرد که بر اصول و آرمان‌های انقلاب پافشاری بیشتری دارند و مرزبندی مشخص‌تری با جریان‌های مختلف داشته باشند.

به گزارش ایسنا در ادامه بادامچیان با بیان این‌که «انقلاب و نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها متفاوت است» افزود: در نظام جمهوری اسلامی، چون امر انتخابات مربوط به سرنوشت جامعه و تکلیف الهی می‌شود، با انتخابات کشورهای غربی تفاوت می‌کند.

وی با بیان این‌که «حضور مردم در انتخابات در جمهوری اسلامی براساس تکلیف شرعی است» افزود: باید به کسانی رای بدهیم که مبنای شرعی و در واقع حجت شرعیه داشته باشند.

این نماینده جبهه متحد اصولگرایی با اشاره به این‌که «نامزد انتخاباتی شدن در نظام اسلامی با دیگر کشورها فرق دارد» توضیح داد: ‌ در کشورهای اسلامی کسی که می‌خواهد نامزد انتخاباتی شود و خود را در معرض رای مردم قرار دهد، باید بداند که صلاحیت دارد یا خیر؟ پس در کشورهای اسلامی، نامزد انتخاباتی شدن هم کار ساده‌ای نیست بلکه تکلیف الهی است و همین‌طور رای دادن هم کار ساده‌ای نیست.

در ادامه، رسایی ضمن تاکید بر صحبت‌های بادامچیان افزود: مجلس باید ترکیبی از نیروهایی باشد که در بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که «در ۱۰ سال اول انقلاب با بحران‌هایی از بیرون مواجه بودیم» تصریح کرد: جامعه در مقابل بحران‌های بیرونی، تکلیف خود را می‌دانست چون پرچم دشمن مشخص بود، اما پس از آن، رویکرد دشمنان به سمت ایجاد بحران از درون رفت که مهم‌ترین و اولین آن، بحران آقای منتظری بود.

این نماینده جبهه پایداری اضافه کرد: ۱۰ سال بعد، با شکل گیری جریان اصلاح‌طلبی، شاهد ایجاد بحران دیگری در درون جامعه بودیم و پس از آن، بحران سوم جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری و فتنه سبز بود.

وی افزود: هرگاه فتنه از درون رخ می‌دهد، شاهد ریزش خواص هستیم و ما اصولگرایانی را در فتنه ۸۸ داشتیم که جزو ژنرال‌های مقابله با اصلاحات آمریکایی در سال ۷۷ بودند. اما برخی از آن‌ها در فتنه ۸۸ دست و پایشان لرزید و سکوت کردند.

رسایی اظهار کرد: براساس این‌که هر ۱۰ سال با بحرانی از درون مواجه بوده‌ایم، بنابراین در آینده نیز با بحران از درون مواجه خواهیم شد و شاید در فتنه‌های آینده کسانی مردود شوند که در گذشته کارهای بزرگ انجام داده‌اند.

وی با بیان این عقیده که «اگر کسی در فتنه‌های قبل نتوانست بصیرت داشته باشد، صلاحیت حضور در جایگاه نمایندگی مجلس را ندارد» گفت: افرادی که در گذشته اشتباهاتی کرده‌اند، ممکن است پشیمان شده باشند و ما پشیمانی آن‌ها را می‌پذیریم، اما صلاحیت حضور در جایگاه نمایندگی مجلس را ندارند و باید به سمت انتخاب نمایندگانی رویم که به ویژه در سال‌های اخیر سابقه خوبی از خود نشان داده‌اند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به این‌که «در نظام جمهوری اسلامی انتخابات مثل سایر کشورها ماهیت رقابتی دارد» گفت: نوع تکامل حرکت انقلابی ما به رهبری امام و مقام معظم رهبری به گونه‌ای بوده است که خطوط انحرافی به تدریج دست‌شان برای مردم رو شده است، بنابراین در انتخابات‌ها دائما ریزش داشته‌ایم. همانطور که در انتخابات اخیر، اصلاح‌طلبان ریزش داشته‌اند البته با برخی از مهره‌های خاکستری به میدان آمدند.

وی با بیان این‌که «در دوره تکاملی امروز، با رقابت بین اصولگرایان مواجه هستیم» تصریح کرد: رقابت بین اصولگرایان برای حفظ اصول انقلاب و خدمات است و نه برای کسب قدرت.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «نظام اسلامی نمی‌تواند با افراد تنگ‌نظر اداره شود» اظهار کرد: این‌که گروهی به جای تفکر ولایی فقط خود را حق مطلق بدانند و بگویند هرکس در گذشته خطایی کرده است، مردود است و باید حذف شود و نظر بزرگان دوراندیش و فقیه و سیاستمداری مثل آیت‌الله یزدی و مهدوی‌کنی و دو نهاد جامعه مدرسین و روحانیت مبارز را نپذیرند و حتی وقتی دعوت به وحدت می‌شوند، آن را نپذیرند، درست نیست.

بادامچیان با تاکید بر این‌که «مساله انتخاب اصلح اهمیت دارد» تصریح کرد: باید توجه کنیم و ببینیم کدام گروه جمع‌نگر است و انتخاب اصلح را مدنظر دارد.

رسایی در ادامه در پاسخ به این سوال که در نظام جمهوری اسلامی، چه سنگ محکی برای تندروی وجود دارد؟ گفت: در فرهنگ و نگاه اعتقادی تندروی می‌تواند معنای خاص داشته باشد. تندروی یعنی انسان جلوتر از ولی‌فقیه و یا برخلاف ایشان حرکت کند. از این نظر کندروی و تندروی با یکدیگر فرقی ندارند و هر دو مذموم هستند.

وی افزود: برخی در سخنرانی خود در کیش گفتند که آقای موسوی اصولگرا هستند، منتهی برخی اصولگرایان ۲۰۰ کیلومتر سرعت دارند و برخی کمتر، اما امروز می‌گویند که ما از اول انقلاب، با موسوی مشکل داریم. حالا من این را می‌گویم که این آدم در هر لیستی باشد من در آن لیست نمی‌روم.

رسایی در ادامه با تاکید بر این‌که «جبهه پایداری برخلاف مسیر ولایت حرکت نکرده است» افزود: ما در مبانی با جبهه متحد اصولگرایان، اشتراکاتی داریم، ولی واقعا اختلاف سلیقه داریم. ما عدالت بدون ولایت نمی‌خواهیم، البته جبهه پایداری از تندروی جدا نیست هرکجا که دید جبهه پایداری تندروی می‌کند، در برابرش بایستید. وی با اشاره به بحثوقف دانشگاه آزاد و حقوق مادام‌العمر نمایندگان گفت: اصولگرایی یعنی این‌که تبعیض را کنار بگذاریم.

وی افزود: عقل ما به ما می‌گوید نائب امام زمان هرچه به ما گفت گوش دهیم.

بادامچیان نیز در ادامه اظهار کرد: شما دانشجویان از حرف‌های آقای رسایی متوجه شدید که تندروی به چه معناست و مطلق‌گرایی به چه معناست.

بادامچیان ادامه داد: با توجه به شخصیت‌هایی که آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی دارند مگر می‌توان ساکتین و مردودین فتنه را در فهرست گذاشت. این‌ها همه تخریب است. به جای این‌که تخریب کنید و خودتان را مصلح‌گرا بدانید، به اصلاح خود بپردازید و بگویید برنامه‌هایتان برای مجلس آینده چیست.

در ادامه رسايي گفت: اينكه بگوييد چون حرف آيتالله مهدويكني و يزدي را نپذيرفتيد، تندرو هستيد، درست نيست چون آيتالله مصباح نيز از اعضاي ارشد جامعه مدرسين هستند و البته ما افتخار ميكنيم كه احترام آيتالله مهدويكني و آيتالله يزدي را نگه ميداريم اما معتقديم تبعيت محض فقط بايد از ولايت فقيه داشته باشيم.