از آموزش هنرهای دستی به بانوان تا ایجاد باشگاه ورزشی برای جوانان

از آنجایی که امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شد در عملی تحسین برانگیز با همراهی سبز پوشان قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور و مردم محله شریعتی شمالی زاهدان اقدام به اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغالزایی شد.

در این زمینه قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور با همکاری و مشارکت مردم مجموعه ای کامل ونمونه را با هدف اشتغالزایی و محرومیت زدایی در حاشیه شهر زاهدان ایجاد کرد تا افراد از طریق آن به درآمدزایی و رفع مشکلات معیشتی خود بپردازند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید یوسفی در شهرستان زاهدان در این خصوص اظهار داشت: این اقدام قرارگاه قدس جنوب شرق در سالی که از سوی رهبر انقلاب بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شد منجر به ایجاد اشتغالزایی و تغییر در وضعیت معیشتی مردم شد تا از این طریق کمک خرج زندگی خود باشند.

رستگار از جمله اقدامات صورت گرفته در این مجموعه را ایجاد و تاسیس کارگاه های پرورش بلدرچین، کارگاه تولیدی و آموزش خیاطی، زمین ورزشی، پارک و غیره عنوان کرد و گفت: افراد در این مکان به اهم فعالیت های موجود پرداخته و علاوه بر اینکه منبعی برای کسب درآمد آنان به حساب می آید برای جوانان و نوجوانان نیز سرگرمی و شور و نشاط را به همراه دارد.

 

شهرکی یکی از بانوان در کلاس خیاطی است که در خصوص تاسیس کارگاه خیاطی توسط قرارگاه منطقه ای قدس سپاه افزود: کلاسهای خیاطی برای اشتغالزایی و سرگرمی زنان و دختران بسیار مفید می باشد زیرا علاوه بر یادگیری، آموزش و سرگرمی می توانیم کمک خرج خانواده خود باشیم و با درآمد زایی از طریق دوخت و دوز لباس ها به رفع مشکلات معیشتی خود کمک کنیم.

میر از دیگر جوانانی است که در زمین چمن مشغول فوتبال بازی کردن با اهالی محل می باشد او نیز در خصوص زیبا سازی و تاسیس این مکان توسط سپاه اظهار داشت: ایجاد فضای سبز باعث سرگرمی فرزندان و اهالی منطقه شریعتی شمالی شده زیرا استفاده از وسایل بازی و زمین چمن شور و نشاط فراوانی به همراه دارد.

 

مشارکت، همراهی و اقدام و عمل مردم منطقه در بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی باعث شد تا با همکاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور مکانی هم برای پرورش بلدرچین ساخته شود و با خرید دستگاهی برای پرورش این پرنده اهالی از این طریق به امرار معاش پرداخته و اشتغالزایی برای آنان فراهم گردد.

در پایان گفتنی است که ساخت و بازسازی 3 مسجد و مراکز فرهنگی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در منطقه شریعتی زاهدان در حال انجام می باشد.