۲میلیارد لیتر فرآورده های نفتی در منطقه نفتی زاهدان توزیع شد

دادخدا اعتصامی در این باره اظهار داشت: این فرآورده ها شامل ۵۵۸ میلیون و ۸۷ هزار لیتر بنزین، ۵۷۵ میلیون و ۹۰۴ هزار لیتر نفت گاز (غیر نیروگاهی)، ۴۲۰ میلیون و ۶۴ هزار لیتر نفت سفید و ۲۷۸ میلیون و ۶۷۱هزار لیتر نفت کوره بوده است.

وی افزود: ۱۹۵ میلیون و ۸۱۸ هزار لیتر نفت گاز از این مقدار نیز در این مدت به نیروگاه های استان تخصیص یافت و همچنین ۱۵ میلیون و ۷۴۴ هزار لیتر سوخت هوائی از این میزان برای سوخت مصرفی منطقه به پروازهای داخلی و خارجی منطقه در یکسال گذشته تعلق گرفت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: ۶۷ میلیون و ۶۹۰ هزار لیتر فرآورده نفتی نیز در پایانه های مرزی این منطقه در این مدت پخش شده است.

اعتصامی با اشاره به رشد ۲.۸ درصدی توزیع فرآورده های نفتی سال ۹۴ در همسنجی با سال قبل آن گفت: بیشترین درصد تغییرات این فرآورده ها نسبت به میزان توزیع شده در سال ۹۳ افزایش نفت سفید با ۲۶ درصد و کاهش نفت گاز نیروگاهی با ۳۳ درصد بوده است.

سیستان و بلوچستان به سبب وسعت زیاد دارای دو منطقه نفتی زاهدان و چابهار بوده که منطقه نفتی زاهدان پنج شهر سیستان، زاهدان، خاش و سراوان را تحت پوشش قرار می دهد.