متخلفان نوروز ۹۵ در سیستان و بلوچستان ۹ میلیارد ریال جریمه شدند

سیدمرتضی مدنی‌فدکی اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در استان از 16 اسفند 94 آغاز و در دو مرحله تا 14 فروردین سال جاری ادامه داشت.

وی افزود: در اجرای این طرح اکیپهای تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، دامپزشکی، پلیس آگاهی و سایر مراجع مرتبط 774 بازرسی در قالب گشت مشترک انجام که منجر به تشکیل پرونده برای 264 متخلف شد که از این تعداد 202 پرونده مورد رسیدگی و متخلفین به پرداخت جزای نقدی به میزان 559 میلیون و 246 هزار ریال گردیدند.

مدنی همچنین به تشریح عملکرد شعب ثابت تعزیرات حکومتی در اجرای طرح پرداخت و گفت: علاوه بر شعب سیار شعب ثابت نیز در اجرای طرح حضور داشتند که در سطح استان 602 فقره پرونده وارده داشته‌ایم که تمامی پرونده ها رسیدگی و متخلفین به میزان 9 میلیارد و 75 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی تصریح کرد: گرانفروشی، قاچاق سوخت و عدم درج قیمت در صدر تخلفات طرح نوروزی بودند و نظارتها بیشتر بر مراکز اقامتی تفریحی، رستورانها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مراکز عرضه و فروش مواد غذائی، آرایشی و بهداشتی، واحدهای فروش البسه و کیف و کفش، داروخانه‌ها، مراکز خدمات درمانی، حمل و نقل و پایانه‌های مسافری سطح استان، جایگاههای عرضه فرآورده‌های سوختی، تعمیرگاهها متمرکز بود.

مدنی از نظارت مستمر بر بازار خبر داد و تاکید کرد: این نکته را نیز می‌بایست یادآور شد که نظارت‌ها و برخورد با متخلفین همواره است و مختص به طرح‌های ویژه نمی‌باشد و صرفاً در اجرای طرح ویژه نظارت و برخورد تشدید می‌گردد.