حذف مدارس خشتی و گلی در سیستان و بلوچستان

علی اصغر فانی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش  با تسلیت در گذشت معلم فداکار خاشی اظهار داشت: ایثار و گذشت این معلم فداکار باید تاثیرات مثبتی در کلیه دانش آموزان و فرهنگیان داشته باشد.

وی با تاکید بر تامین نیروی انسانی افزود: تلاش ما با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و حمایت استاندار بر اینست تا ظرف دو سال آینده مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با اتخاذ پذیرش نیرو از بوم برای بوم و تربیت نیروی انسانی بومی برای تکمیل نیازهای آموزش و پرورش حل نماییم.

وی افزود: طبق آماری که اعلام شد 576 واحد مدارس خشت و گلی داریم که وزارت آموزش و پرورش به هر میزان که از اعتبارات عمرانی استان تامین شود به همان میزان منابع از بودجه ملی را تامین می نماید که اگر این منابع از طریق استان تامین شود تا پایان سال 95 به این هدف خواهیم رسید.

وزیر آموزش و پر ورش گفت: راه اندازی دانشگاه پردیس فرهنگیان در چابهار در مصوبه پارسال در دستور کار هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان قرار دارد و امید است هر چه زودتر شاهد افتتاح این دانشگاه باشیم.

فانی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار در بودجه پیشنهادی دولت یک ردیفی معادل 50 میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستانی ایجاد شده است، گفت: مناطق محروم و دوزبانه از جمله سیستان و بلوچستان در اولویت برخورداری از بودجه پیش‌دبستانی قرار دارند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش روز پنج شنبه به منظور تجلیل از مقام شامخ معلم فداکار سیستان و بلوچستان وارد زاهدان مرکز این استان شد