کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سیب و سوران با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان یک باند بزرگ را که در امر توزیع مواد مخدر فعالیت داشته را شناسایی و اعضای این باند را تحت نظر قرار دادند.

وی افزود: پلیس با رصد مداوم اعضای این باند در نهایت شب گذشته 2 دستگاه خودرو تویوتا متعلق به این باند را در جاده فرعی شهرستان سیب و سوران شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: اعضای این باند با مشاهده ماموران ضمن تغییر مسیر ناگهانی به سمت پلیس تیراندازی کرده و از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از مدتی تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان مسلح و تنگ شدن عرصه بر سوداگران مرگ، ماموران ضمن توقیف 2 دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژو 405، هر سه عضو این باند را دستگیر کردند.

سردار رحیمی در خصوص مقدار مواد مخدر کشف شده در این عملیات گفت: ماموران در بازرسی از این خودروها 586 کیلوگرم تریاک، 51 کیلوگرم هروئین و 84 کیلوگرم شیره تریاک را کشف کردند.

وی از اجرای یک عملیات پلیسی دیگر در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در این عملیات در ارتفاعات نوک آباد خاش یک باند توزیع کننده مواد مخدر را شناسایی کرده و پس از درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو وانت 202 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری دو قاچاقچی سابقه دار در یک عملیات دیگر در زاهدان خبر داد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این عملیات در بازرسی از منزل این قاچاقچیان 113 کیلوگرم تریاک را که در بطری های آب معدنی بسته بندی شده بود به همراه ابزار بسته بندی کشف و یک دستگاه خودرو سواری را نیز توقیف کردند.